Державне регулювання цін на пальне планують повернути
Уряд свідомо обмежував ціни на пальне, й у результаті протягом 2,5 місяців війни радикального зростання цін не спостерігалося. Вартість пального зростала виключно через збільшення світових цін на нафту, що безпосередньо впливає на цінову політику АЗС. Утім, державне регулювання обмежувало можливість мереж купувати найдорожче пальне.
Про це розповів перший заступник міністра економіки України Денис Кудін під час експертної дискусії Energy Club.
«Зрозуміло, що останні тонни можна купити тільки значно дорожче. Це стосується і логістики. Сьогодні, щоб забрати дефіцитні вагони або дефіцитну перевалку в порту Констанца, Гданськ та інших потрібно заплатити більше. Державне регулювання цього не дозволяло. Тому ми тимчасово його скасували. Ціна зросла до рівня дрібного гурту. Власне, ми так і прогнозували. Але це не означає, що Уряд дозволить займатися мародерством окремим мережам», – відзначає Денис Кудін.
За його словами, вже відомі випадки, коли деякі заправки, зокрема, на Західній Україні, підвищили ціни до 70-75 грн/л. Зафіксовано 12 таких випадків. Наразі усіх їх перевіряють і тепер вони переглядають свою цінову політику. Адже безпідставне збільшення ціни в умовах війни – це мародерство.
«Ми побачимо з вами позитивні результати цінового регулювання. Але час від контрактування до вивезення в Україну може сягати 30 днів. Є приклади, коли великі оператори фізично завезли пальне в Констанцу ще місяць тому й досі не весь об’єм доставили в Україну. Як тільки ситуація нормалізується, я думаю, що в тій чи іншій формі цінове регулювання на ринок повернеться», – зазначає Денис Кудін.
Нагадаємо, для оперативного забезпечення аграріїв пальним розробили спеціальний чат-бот.