З чого ФОПам починати ведення товарного обліку
Товарний облік у ФОП має починатися з певної відправної точки. Для цього складають Опис залишку товарів на початок обліку.
Про це виданню AgroTimes повідомила Катерина Проскура, д-р екон. наук, сертифікований аудитор, судовий експерт КНДІСЕ.
За її словами, відповідно до п. 2 розділу І наказу Мінфіну № 496 цей документ складається в довільній формі та має містити інформацію про: найменування товарів, наявних у ФОП на дату набуття ним обов’язку щодо ведення обліку товарних запасів; кількості таких товарів (із зазначенням одиниці виміру); вартості товарів, яку ФОП визначає самостійно.
На підставі визначення Опису залишку товарів на початок обліку та змісту п. 5 розділу ІІ наказу Мінфіну № 496 доходимо висновку, що складати такий опис потрібно на дату набуття ФОПом обов’язку щодо ведення обліку товарних запасів.
«Такий обов’язок для ФОП введено ще з 1 серпня 2021 р., і всі ФОП, які на цю дату підпадали під вимоги товарного обліку (див. таблицю вище), мали б почати його вести ще з 1 серпня. Але на цю дату ще не було затвердженого порядку ведення товарного обліку», – зауважила Катерина Проскура.
Фахівець констатувала, що на практиці такою датою стане дата набрання чинності наказом Мінфіну № 496 – для тих ФОП, які на цю дату вже зобов’язані вести товарний облік. ФОП, у яких такий обов’язок виникне після набрання чинності наказом Мінфіну № 496, відповідно, почнуть вести облік з дати виникнення обов’язку.
Науковець уточнила, що перший запис, що вноситься ФОП до Форми обліку, має відображати інформацію про залишки товарів, наявних у ФОП на дату набуття ним обов’язку щодо ведення обліку товарних запасів.
Такий запис вноситься до Форми обліку на підставі самостійно складеного ФОП документа щодо опису залишків товарів.
Перший запис про залишки товарів до Форми не вноситься, якщо у ФОП, в яких виникає обов’язок щодо ведення обліку товарних запасів, відсутні залишки товарів на дату виникнення такого обов’язку.
Раніше ми писали, як ФОПам документально забезпечити товарний облік.