Тваринництво

Європейські виробники програють конкуренцію українській продукції птахівництва

Європейські виробники програють конкуренцію українській продукції птахівництва

Останніми роками на ринку добових курчат не відбулося чогось суттєвого. В 2022 році навіть фіксувалося зниження імпорту. В 2023 році імпорт зріс на 15%, але все одно залишається нижчим, ніж у 2021 році.

На цьому наголосив виконавчий директор асоціації «Союз птахівників України» Сергій Карпенко, коментуючи Аgrotimes нещодавню заяву міністра сільського господарства Польщі Чеслава Сєкерського.

Нагадаємо, поляк зазначив: «У контексті ситуації на ринку м’яса птиці викликає подив великий експорт одноденних курчат із країн ЄС до України. Нам потрібен глибокий аналіз на основі детальних даних».

Україна ‒ один із найбільших імпортерів добових курчат з Євросоюзу, підкреслив Сергій Карпенко.

«Це ‒ окремий бізнес, який зазнає втрат через будь-які обмеження чи спроби регулювання експорту з боку ЄС. Тобто вони завдадуть більшої шкоди своїм же підприємцям», ‒ вважає він.

Хоча, на думку Сергія Карпенка, до цього не дійде, а сама заява пролунала на фоні обговорення питання обмеження імпорту з України м’яса птиці.

«Питання обсягів експорту продукції птахівництва до ЄС викликало невдоволення у європейських виробників, представників влади ще від початку дії Угоди про зону вільної торгівлі між Україною та ЄС, і це при тому, що обсяги квот були значно меншими, ніж експорт навіть останніх двох років», ‒ зауважив він.

Постійно лунали закиди в недотриманні Україною вимог виробництва, в неефективності державного ветеринарно-санітарного контролю, вдавалися до нетарифних методів стримання експорту через посилення ветеринарного контролю на кордонах і запровадження додаткових лабораторних досліджень української продукції, інформаційних кампаній у ЗМІ із закликами не купувати продукцію птахівництва з нашої країни, нагадав очільник Союзу птахівників України.

«Але все набагато прозаїчніше: європейські виробники програють конкуренцію українській продукції птахівництва та всіма методами захищають внутрішній ринок, маючи додатковий аргумент для вимагання дотацій і додаткових пільг для ведення бізнесу. На тлі цього і лунають такі заяви», ‒ переконаний Сергій Карпенко.

Раніше ми писали, які ринки перспективні для вітчизняних птахівників.