Як Україні зайняти вагому нішу на світовому ринку молочної продукції
Україна має всі умови для того, щоб стати великим гравцем на глобальному ринку молочних продуктів.
Таку думку висловив генеральний секретар Європейської молочної асоціації (EDA) Олександр Антон.
«В Україні необхідно створити конкурентне середовище для виробників. Для цього необхідні невеликі сімейні ферми на 150-200 голів, якими керуватимуть добре навчені фермери, – вважає він. – Я не згоден із тим, що потрібно замислюватися над великими підприємствами на 15 тис. голів дійного стада».
За словами Олександра Антона, невеликі ферми постачатимуть молоко високої якості і в достатній кількості для того, щоб ринкова ціна продукту наблизилася до собівартості виробництва.
Однак він зазначає, що велика кількість молочних ферм в Україні, які мають менше п’яти голів дійного стада, не можуть забезпечити високу якість продукції.
«Як результат – такі ферми продають молоко за низькою ціною. З 10 млн тонн молока лише 6,9 млн тонн – необхідної якості, а цього недостатньо, – сказав він. – Але тільки 4 млн тонн відповідає вимогам ринку, а попит перевищує цей обсяг».
На думку Олександра Антона, земельна реформа також допоможе залучити інвестиції в галузь тваринництва.
«Я вірю, що з таким підходом молочне виробництво України зможе вийти на світовий рівень десь через 5-15 років», – зауважив генеральний секретар EDA.
Додати коментар