Внутрішні ціни на продукцію птахівництва напряму залежать від експорту
Отримання доступу до ринків нових країн та подальша стагнація внутрішнього споживання стимулюватиме птахопідприємства дедалі більше експортувати продукцію.
Про це в інтерв’ю журналу «Наше птахівництво» розповів виконавчий директор асоціації «Союз птахівників України» Сергій Карпенко.
«З кожним роком конкуренція на цих ринках продукції птахівництва лише посилюється, – зазначив він. – Традиційні країни-імпортери намагаються застосуванням нетарифних методів і ветеринарно-санітарних заходів обмежувати імпорт для стимулювання розвитку внутрішнього виробництва».
Найпріоритетнішими ринками для подальшого розвитку експорту, за словами Сергія Карпенка, є країни Азії, зокрема Китай, MENA (регіон Близького Сходу та Північної Африки) та країни ASEAN (В’єтнам, Малайзія, Філіппіни, Індонезія).
Також важливим є відкриття ринків США, Канади, ПАР, Мексики, розвиток експорту продукції птахівництва до країн ЄС та Великої Британії, Саудівської Аравії, Іраку.
«Сьогодні внутрішні ринки м’яса птиці та яєць є профіцитними, тому існує пряма залежність в ціноутворенні на внутрішньому ринку від експортних постачань, – зауважив Сергій Карпенко. – Збалансовані експортні обсяги дають можливість витримувати адекватні внутрішні ціни та не втрачати прибутковість через цінову конкуренцію між виробниками».
Як повідомлялося, експортні продажі МХП протягом 2021 року зросли до 402,4 тис. тонн. А «Овостар Юніон» торік відправив на експорт на 24,4% менше яєць.