Тваринництво
Головне:
Тваринництво

Молочний бізнес: сезонні коливання зменшуються, ціни вирівнюються

Молочний бізнес: сезонні коливання зменшуються, ціни вирівнюються

У вересні український молочний індекс (УМІ) зріс на 12,7%. При цьому 12% забезпечило зростання цін на молоко, а 0,7% – падіння ціни на кормовий раціон.

Про це повідомив економіст інвестиційного відділу ФАО Андрій Ярмак.

При цьому він звернув увагу на те, що зростання цін у вересні було значно нижчим, ніж у 2013-2016 роках, коли в середньому зростання цін у вересні до серпня складало 16,4%. «Молочний бізнес стає більш професійним, сезонні коливання затихають, ціни вирівнюються», ‒ прокоментував ситуацію експерт.

«Аби не світове зростання цін на молочні жири, ми в цьому році взагалі мали нетипові цінові тенденції на внутрішньому ринку, дуже схожі на ті, що ми бачимо у розвинених молочних країнах», ‒ вважає Андрій Ярмак.

Крім того, кумулятивна прибутковість виробництва молока в професійних господарствах порівняно з попереднім роком дещо знизилася порівняно з тим, якою вона була за підсумками серпня. Зараз вона на 37,6% перевищує ту, що була за перші три квартали 2016 року, зазначив експерт ФАО.

«Але поки що ситуація дуже приємна: в цьому році за перші дев’ять місяців професійні виробники молока заробили в середньому на 9,5% більше, ніж у середньому за останні п’ять  сезонів за той же період», ‒ зауважив він.

Водночас прибутковість переробки продовжує знижуватися, що непокоїть не тільки переробників, а й банки, в яких ті беруть кредити. «Споживання молокопродуктів падає дуже високими темпами. Це також бомба уповільненої дії, ‒ наголошує Андрій Ярмак. ‒ Рабобанк вважає, що світові ціни на молочні жири, можливо, вже сягнули своїх максимумів, виробництво знову швидко зростає, а споживання розчаровує».

Він радить готуватися до того, що світові ціни можуть раптово перестати підтримувати вітчизняних молоковиробників.

AgroTimes

Додати коментар

Такий e-mail вже зареєстровано. Скористуйтеся формою входу або введіть інший.

Ви вказали некоректні логін або пароль

Sorry that something went wrong, repeat again!

Журнали