Тваринництво

Китайський ринок відчинив двері для турецької курятини

Експорт турецької птиці і продукції птахівництва до Китаю, який розпочався цього місяця після тривалих перемовин, має забезпечити додатковий дохід на суму близько $20 млн.

Відкриттю ринку передували майже 10 років перемовин і зустрічей обох сторін, пише euromeatnews.

Туреччина – один із провідних виробників м’яса птиці в світі. Країна експортує його до 73 країн світу, зокрема Іраку, Грузії, Японії.

За словами міністра сільського та лісового господарства Туреччини Бекіра Пакдемірлі, була підготовлена форма ветеринарного сертифіката, а заявки подали 38 турецьких експортерів. У майбутньому будуть активізовані зусилля зі збільшення кількості підприємств – експортерів птиці, запевнив він.

Раніше експорт птиці до Китаю був непрямим, зазначив голова Асоціації виробників і селекціонерів м’яса птиці Туреччини Начі Каплан. Проте зараз він здійснюється безпосередньо в рамках двосторонніх угод.

Начі Каплан додав, що експорт до Китаю став можливим після відкриття поставок з Туреччини до Японії. Туреччина планує наростити обсяг експорту м’яса птиці на наявні ринки, продовжуючи при цьому шукати нові можливості, зауважив він.

Пріоритетним експортним продуктом до Китаю, за словами Начі Каплана, є курячі ніжки, оскільки країна є споживачем № 1 цієї частини птиці. У майбутньому турецькі виробники постачатимуть й інші види продукції птахівництва.

За інформацією Начі Каплана, Туреччина сьогодні експортує до Китаю близько 52 тис. тонн курячих ніжок на рік непрямими способами. Ефективність від прямого експорту зросте, як тільки відповідні транспортні витрати будуть знижені. «Дохід від цього експорту, який зараз сягає $45-50 млн, зросте до $70 млн», – зауважив Начі Каплан.

Як повідомлялося, експорт українського м’яса птиці за 10 місяців зріс на 8%.