Техніка

Як забезпечити стабільну роботу акумулятора взимку

Для ефективної експлуатації спецтехніки взимку варто врахувати особливості роботи акумулятора за низьких температур.

Про це зауважує прес-служба «Цеппелін Україна».

Зимова експлуатація АКБ супроводжується наступними чинниками:

  1. Знижується температура електроліту батареї, тобто, зростає його в’язкість, знижується швидкість дифузії в пори активного матеріалу пластин, зменшується електропровідність. Як наслідок, знижується ефективність процесу заряду від генератора за тих же величин зарядної напруги на машині.
  2. Запуск холодного двигуна вимагає більшої потужності та енергії від АКБ за рахунок збільшення значень розрядного струму і більш тривалої роботи стартера. Це призводить до більш глибокого розряду АКБ, зниження її зарядженості.
  3. Збільшується число «споживачів» електроенергії, як для комфорту в салоні, так і для безпечного руху, у холодну пору року задіюються механізми, що живляться від генератора, а за холостих обертів двигуна – від АКБ.
  4. Скорочується тривалість світлового дня, що вимагає більш тривалої роботи приладів освітлення та знижує можливості генератора для ефективної підзарядки акумуляторної батареї.
  5. Погіршуються дорожні умови, це призводить до зниження динаміки руху спецтехніки, що зменшує віддачу енергії генератором. Це скорочує можливість повного заряду акумуляторної батареї.

Вплив перерахованих чинників на зниження зарядженості АКБ значно посилюється, якщо генератор через значний знос деталей не забезпечує віддачу номінальних показників (струм навантаження). Власник спецтехніки зазвичай після багаторічної експлуатації не перевіряє генератор на віддачу й у результаті в зимовий час стикається з напів розрядженою АКБ, нездатною запустити холодний двигун.

У зимовий період до акумулятора й електроустаткування техніки, на якій він встановлений, висуваються підвищені вимоги. Тому перед настанням холодів потрібно перевірити ступінь зарядженості батареї й за необхідності зарядити до 100%. Щільність електроліту в батареї після закінчення заряду повинна бути не нижче 1,27 г/куб. см. Також необхідно перевірити рівень зарядної напруги, вона має бути не менше 13,8 В і не більше 14 В.

Для усунення негативних наслідків зимових умов на стан зарядженості АКБ корисно також:

  • контролювати натяг ременя приводу генератора, за якого відповідно до інструкції на машину забезпечується повна віддача енергії для живлення ввімкнених споживачів і підзарядка АКБ;
  • не допускати тривалої роботи ввімкнених споживачів на автомобілі за непрацюючого двигуна;
  • періодично контролювати відсутність «витоку» струму від АКБ на різне електрообладнання. Якщо умови зберігання (стоянки) спецтехніки дозволяють відключати акумуляторну батарею, то це доцільно робити за тривалої бездіяльності (знімати один наконечник);
  • «масовий» дріт від акумуляторної батареї корисно додатково під’єднати до двигуна з метою зменшення втрат напруги на стартері під час пуску двигуна, оскільки переходи напруги від клеми на кузов, з кузова на двигун і стартер за пускового струму призводять до його зниження, тобто, до втрати потужності, що споживається від АКБ;
  • періодично контролювати рівень і щільність електроліту (за наявності пробок на кришці АКБ), а за відсутності такої можливості – вимірювати напругу на полюсних клемах батареї через 8-10 годин після зупинки двигуна. Якщо значення напруги розімкнутого ланцюга буде менше 12,6 В, то акумуляторну батарею доцільно підзарядити.

Раніше ми повідомляли, як заощадити пальне під час використання спецтехніки.