Техніка

Як правильно відрегулювати шлейфову борону

шлейфова борона

Набагато раніше за інші агрегати у поле виходить шлейфова борона. Вона вирівнює поле після осінньої оранки й подрібнює грудки землі в поверхневому шарі ґрунту. І кожному аграрію варто знати особливості налаштування та регулювання цього знаряддя, щоб розпочати польові роботи максимально швидко та ефективно.

Про це розповідають у прес-службі Lozova Machinery.

Основними етапами регулювання шлейф-борони LARI є:

  • регулювання моменту спрацьовування замка трапеції;
  • регулювання довжини тросів-розтяжок крил агрегату;
  • двопозиційне регулювання кута нахилу зубців до оброблюваної поверхні;
  • регулювання кута сходження транспортних коліс.

Регулювання моменту спрацьовування замка трапеції здійснюється за допомогою зміни довжини троса привода замка. Чорнове регулювання виконується металевими хомутами на тросі, а чистове – за допомогою кільця з різьбовою частиною та гайок на цій деталі. Довжина троса регулюється таким чином, щоб під час підйому кронштейнів секцій робочих органів на кут 45° фіксатор замка був приведений у рух і відкрив замок.

«Довжина тросів-розтяжок регулюється за допомогою гвинтів у розкладеному стані крил агрегату. За перпендикулярного положення крил до осі машини змінюється довжина тросів до усунення слабини. Положення стяжки гвинта фіксується двома контргайками», – наголошує керівник департаменту сервісного обслуговування Lozova Machinery Олександр Шепель.

Важливим етапом є регулювання кута нахилу зубців до оброблюваної поверхні, оскільки кут нахилу визначає агресивність впливу робочих органів на ґрунт.

«Тут ми маємо двопозиційне регулювання. Воно виконується шляхом перестановки шлейфів (розвороту їх на 180°) та визначається кутом вигину крил регулювальних пластин, що розташовані на поперечних трубах шлейфів. Зауважу, що під час роботи агрегату зубці шлейф-борони відхиляються на той кут, який визначається нахилом переднього по ходу руху машини крила пластини», – розповідає Олександр.

Для швидкого переведення машини в робочий стан і складання у транспортне положення, потрібно правильно відрегулювати кут сходження транспортних коліс. Виконується це за допомогою упорних болтів у районі ступиці коліс. Положення цих болтів фіксується контргайками.

Нагадаємо, шлейф-борона LARI стала лідером піврічного демотуру Lozova Machinery.