Режим E-Eco дає змогу їздити на дизель-електриці на низьких обертах двигуна
Разом з різноманітними заходами, що вживають для зменшення викидів CO2, розробка альтернатив дизельним двигунам є одним з нагальних питань у порядку денному. Це також стосується і позашляхової техніки, як-от трактори, кормозбиральні й зернозбиральні комбайни.
Про це повідомляє DLG (Німецьке сільськогосподарське товариство), яке оголосило переможців конкурсу інновацій Innovation Awards Agritechnica 2023.
Так, з продуктом STEYR Hybrid CVT (срібна медаль) компанія CNH пропонує модульну гібридну концепцію для середніх і великих стандартних тракторів. Представлений прототип базується на серійній 6-циліндровій моделі початкового класу потужністю 132 кВт (180 к. с.) і колісною базою 2,79 м.
При тому, що було застосовано гідростатично-механічну безступінчасту коробку передач у співвідношенні 1:1 до оригіналу, дизельний двигун виробляє 191 кВт (260 к.с.) і вбудований у повністю нову передню частину з підресореною незалежною підвіскою та двома вбудованими електродвигунами. У рух генератор приводить дизельний двигун через передавальний ступінь коробки, а генератор передає вироблену електричну потужність до 75 кВт (102 к.с.) на електродвигун через силову електроніку. Останній перетворює електричну енергію назад у механічну, яку двоступенева коробка передач направляє до диференціала передньої осі.
Передня вісь, як і раніше, може приводитися в механічний рух за допомогою класичної багатодискової муфти. В електричному ланцюзі також є SuperCaps (супер-конденсатори), тобто накопичувачі електростатичної енергії, які можуть поглинати та вивільняти багато енергії за короткий час, гальмівний резистор і високовольтний роз’єм AEF спереду та ззаду.
Ці компоненти та послідовно-паралельна гібридна структура забезпечують численні нові для тракторів функції. До них належать E-Steering – змінна, активно керована передня вісь, а також E-Boost, тобто функція електричного підсилення для швидкого прискорення під час транспортування. Пікове навантаження можна компенсувати за допомогою E-Torque-Filling, тоді як режим E-Eco дає змогу їздити на дизель-електриці на низьких обертах двигуна, а E-Braking – рекуперувати енергію гальмування за допомогою ретардера. Крім того, існують такі відомі функції, як E-Torque Vectoring і E-Implement для змінного розподілу крутного моменту між осями та доставки електричної потужності до навісного обладнання.
Нагадаємо, раніше також повідомлялося, що дилери STEYR можуть дистанційно контролювати трактори з системою S-Fleet.