Техніка

Поганий GSM-сигнал не завадив використовувати автопілоти на полях групи компаній LNZ, – спеціаліст господарства

Поганий GSM-сигнал не завадив використовувати автопілоти на полях групи компаній LNZ, – спеціаліст господарства
Agriexpo

Модеми на 2-sim картки, мобільні базові станції для зв’язку з базовою станцією RTK дозволили позиціонувати трактори та обланання на полях із точністю до 2,5 см, використовувати авторпілоти та відключення сошників сівалок навіть за умов нестабільного прийому сигналу GSM.
Про це під час конференції «DIGITAL FARMING – ефективність сучасних цифрових технологій в агробізнесі» розповів Сергій Капуста, керівник відділу контролю GPS-навігації ТОВ «СМГ-21», що входить до групи копаній LNZ.

«Сигнал GSM не завджи є на полях, навіт 2G. Тому використовуємо модеми на 2 sim картки для зв’язку з базою RTK. При зникненні сигналу одного оператора, протягом 20 сек. він перемикається на іншого» – розповів спеціаліст.

У групи копаній LNZ також застосовують мобільні базові станції RTK, що роздають тракторам сигнал базової станції. Це дозволяє позиціонувати трактори з точністю до 2,5 см. 

Сівалки точного висіву також відключають сошники за сигналами RTK. Телеметрику та інші дані для аналізу вилучають з моніторів за допомогою флешки, або планшета й передають на зберігання в хмару.

Видача палива на заправках та з бензовозів контролюється електронними ключами, схожими на ключі домофона. Це дозволяє при потребі блокувати й розблоковувати видачу пального тому або іншому оператору, точно вести статистику витрат.

Доповідач згадав, що на першомі етапі в групі компаній використовували курсовказівники паралельного водіння. Зараз це прийнятний варіант для малого агробізнесу. 

«Автоматизації тут небагато, але за допомогою супутників поле розбивається на лінії. Водій сам намагається дотримуватися цих ліній. Завдяки цьому зменшується перекриття при розкиданні добрив, можна працювати вночі», – сказав він.

На другому етапі на малих тракторах встановили механізм електропідрулювання Ez Pilot. Це полегшило роботу операторам, які  на могли більше приділяти уваги роботі причепного обладнання, а не рулюванню.

На наступній фазі  перейшли на систему автоматичного керування компанії Trimble – автопілот з електроприводом. На великих тракторах – автопілоти з гідроприводом.

Читайте також: Із системою Trimble оператор контролює 2 трактори одночасно