Внутрішній попит на лохину в Польщі зростає, а експорт падає

Польща, один з найбільших європейських експортерів лохини, стикається зі зниженням обсягів експорту. Згідно з прогнозами, до 2030 року країна може стати чистим імпортером цієї ягоди через зростаючий попит на внутрішньому ринку.
Про це повідомляє EastFruit.
За даними експертів проєкту, площі під лохиною в Польщі збільшилися вдвічі з 2018 року — з 5,8 тис. га до 11,9 тис. га у 2022-му. Проте, незважаючи на це, врожайність польських плантацій лохини залишається нижчою за світовий середній показник — лише 5,7 т/га, тоді як у країнах-лідерах, таких як Перу, цей показник досягає 14 т/га.
На думку аналітиків, обсяги експорту лохини з Польщі продовжують зменшуватись на фоні зростаючого внутрішнього споживання, яке вже перевищує рівень експорту. Зокрема, у 2022 році торговельний баланс по лохині в Польщі став від’ємним – імпорт ягід перевищив експорт на 6,4 млн євро.
Попри ці труднощі, Польща залишається важливим постачальником лохини в Європі, зокрема у липні-серпні, коли країна заповнює прогалини між сезонними врожаями в інших європейських країнах. Однак, зважаючи на тенденції, фахівці EastFruit прогнозують, що Польща зосередиться більше на внутрішньому ринку, а експорт зменшиться.
Також Польща продовжить імпортувати лохину поза сезоном, зокрема з Іспанії, Марокко та Перу. Це, в свою чергу, дає можливість польським виробникам залишатися конкурентоспроможними, але, ймовірно, зменшить експортні обсяги, зокрема через реекспорт української лохини.
Читайте також: 95% українських ягід експортують як сировину