Овочі-Ягоди-Сад

В ЄС дослідили, як інфляція впливає на ринок овочів та фруктів

В ЄС дослідили, як інфляція впливає на ринок овочів та фруктів

Цього року для європейського ринку свіжих овочів і фруктів характерна висока інфляція. Витрати на виробництво та логістику зросли через війну в Україні. Через це більше споживачів переходить на недорогі місцеві овочі та фрукти з тривалим терміном зберігання та сертифікатами якості. Через це успіх мають великі аграрні компанії та крупні рітейлери.

Про це повідомляє Міністерство сільського господарства Нідерландів.

Зокрема, виділяють 4 тренди.

Тенденція 1: Місцева їжа стає новою нормою

Під час пандемії COVID-19 все більше споживачів переходять на місцеві фрукти та овочі. І оскільки тарифи на вантажні перевезення залишалися високими у 2022 році, тенденція їсти більше місцевої їжі продовжується. Але тільки якщо Європа зможе збільшити своє виробництво, що може стати проблемою через зміну клімату. Ця тенденція є можливістю для експортерів, близьких до Європи, постачати доступну продукцію.

Тенденція 2: Споживачі усвідомлюють свої витрати

Споживачі більш уважно ставляться до витрат на продукти, оскільки свіжі фрукти та овочі подорожчали. Отже, доступні фрукти та овочі займають ринкову частку в порівнянні з преміальними та дорогими продуктами. Ця зміна має такі наслідки:

  • споживачі купують більше звичайних фруктів і овочів, таких як яблука;
  • споживачі купують менше дрібних і швидкопсувних екзотичних фруктів і овочів, а також органічних продуктів;
  • споживачі купують лише доступні органічні продукти, якщо ціна схожа на неорганічні фрукти та овочі. 

Тенденція 3: Зростання розриву між показниками успіху постачальників

Потреба в ефективності, щоб зберегти продукти доступними, зростає через інфляцію та стимулює технологічний розвиток. Більші компанії, які мають більше грошей, можуть інвестувати в:

  • аграрні інновації;
  • механізацію;
  • виведення нових сортів. 

У результаті розрив між цими компаніями та дрібними постачальниками може збільшитися. Таким чином, меншим постачальникам потрібно інтегруватися з іншими компаніями або спеціалізуватися на менш поширених фруктах і овочах.

Тенденція 4: Зв’язок між стійкістю та інфляцією

Виконання вимог екологічних стандартів та очікування споживачів щодо екологічно чистого продукту збільшують витрати виробників. І це може ще більше посилити інфляцію. По-друге, через інфляцію великі роздрібні торговці займають більш домінуюче становище, а мережі супермаркетів є одними з найбільш конкурентоспроможних каналів. Але вони також мають відповідати найвищим вимогам, коли йдеться про (нові) екологічні стандарти, наприклад:

  • GlobalG.A.P.;
  • сертифікати SMETA;
  • Альянс тропічних лісів. 

А це означає, що споживачі також платитимуть вищі ціни.

Читайте також: Експерт спрогнозував повільне подорожчання овочів