В ЄС дослідили, як інфляція впливає на ринок овочів та фруктів
Цього року для європейського ринку свіжих овочів і фруктів характерна висока інфляція. Витрати на виробництво та логістику зросли через війну в Україні. Через це більше споживачів переходить на недорогі місцеві овочі та фрукти з тривалим терміном зберігання та сертифікатами якості. Через це успіх мають великі аграрні компанії та крупні рітейлери.
Про це повідомляє Міністерство сільського господарства Нідерландів.
Зокрема, виділяють 4 тренди.
Тенденція 1: Місцева їжа стає новою нормою
Під час пандемії COVID-19 все більше споживачів переходять на місцеві фрукти та овочі. І оскільки тарифи на вантажні перевезення залишалися високими у 2022 році, тенденція їсти більше місцевої їжі продовжується. Але тільки якщо Європа зможе збільшити своє виробництво, що може стати проблемою через зміну клімату. Ця тенденція є можливістю для експортерів, близьких до Європи, постачати доступну продукцію.
Тенденція 2: Споживачі усвідомлюють свої витрати
Споживачі більш уважно ставляться до витрат на продукти, оскільки свіжі фрукти та овочі подорожчали. Отже, доступні фрукти та овочі займають ринкову частку в порівнянні з преміальними та дорогими продуктами. Ця зміна має такі наслідки:
- споживачі купують більше звичайних фруктів і овочів, таких як яблука;
- споживачі купують менше дрібних і швидкопсувних екзотичних фруктів і овочів, а також органічних продуктів;
- споживачі купують лише доступні органічні продукти, якщо ціна схожа на неорганічні фрукти та овочі.
Тенденція 3: Зростання розриву між показниками успіху постачальників
Потреба в ефективності, щоб зберегти продукти доступними, зростає через інфляцію та стимулює технологічний розвиток. Більші компанії, які мають більше грошей, можуть інвестувати в:
- аграрні інновації;
- механізацію;
- виведення нових сортів.
У результаті розрив між цими компаніями та дрібними постачальниками може збільшитися. Таким чином, меншим постачальникам потрібно інтегруватися з іншими компаніями або спеціалізуватися на менш поширених фруктах і овочах.
Тенденція 4: Зв’язок між стійкістю та інфляцією
Виконання вимог екологічних стандартів та очікування споживачів щодо екологічно чистого продукту збільшують витрати виробників. І це може ще більше посилити інфляцію. По-друге, через інфляцію великі роздрібні торговці займають більш домінуюче становище, а мережі супермаркетів є одними з найбільш конкурентоспроможних каналів. Але вони також мають відповідати найвищим вимогам, коли йдеться про (нові) екологічні стандарти, наприклад:
- GlobalG.A.P.;
- сертифікати SMETA;
- Альянс тропічних лісів.
А це означає, що споживачі також платитимуть вищі ціни.
Читайте також: Експерт спрогнозував повільне подорожчання овочів