Український ринок лохини ще не перегрітий, – експерт
Український ринок характеризує нерозвинена переробка лохини, у багатьох господарствах немає повноцінного експорту.
Про це в інтерв’ю журналу «Садівництво по-українськи» розповів Дмитро Гончарук, співласник розсадника «Фруктовий Сад АТ».
«У нас дуже мало чого виробляється з цієї ягоди (варення, пастила, різноманітні харчові добавки), ця ніша взагалі відкрита, – констатував він. – І це можна закладати у певну бізнес-модель вирощування лохини – тобто обирати певні сорти, які підходять саме для переробки, наприклад, які дружньо достигають, і їх можна швидко зібрати, та розраховувати плантацію не під ручний збір, а під комбайн».
На думку Дмитра Гончарука ринок лохини в Україні ще не перегрітий. Є вже досить багато експортно-орієнтованих господарств, але після початку війни далеко не всі вони знову вийшли на зовнішньоекономічні поставки. На другий рік вторгнення цей процес набуває обертів.
«Єдине, що не у всіх експортно-орієнтованих господарств ще є та урожайність і якість, яку потребує, наприклад, європейський споживач, – зауважив співвласник розсадника. – Там важко конкурувати з місцевими виробниками через лобіювання. На внутрішньому ринку дрібному фермеру місця багато – ще буде не вистачати ягоди, якщо великі гравці зможуть повноцінно вийти на експорт».
Читайте також: Низькорослі сорти лохини в майбутньому будуть ідеальними для сушіння