Українським виробникам варто збільшувати експорт свіжого часнику
Українським виробникам часнику потрібно орієнтуватися на ринок Європи, країн Балтії та Північної Америки.
Так вважають у Раді з питань експорту продовольства (UFEB).
Нарощувати поставки часнику потрібно у свіжому вигляді, адже у світі зараз панує тренд на свіжі продукти. Скласти конкуренцію та збільшити динаміку експорту допоможуть стрілкуючі сорти (hard neck) – саме вони будуть найпопулярнішими.
Посівна площа часнику в Україні в 2018 році склала 22,6 тис. га, що на 4,4% більше, ніж у 2017 році. При цьому основна частина посівів зосереджена в приватному секторі – 21,5 тис. га, тоді як площа промислових підприємств склала минулого року 1,1 тис. га, зазначають в UFEB.
Внутрішнє вирощування забезпечує 90% місцевого ринку. Найбільші посівні площі часнику зосереджені у Вінницькій, Одеській, Львівській, Київській, Кіровоградській, Харківській, Черкаській областях, уточнили в UFEB.
Значні інвестиції були спрямовані в технології, що дозволило збільшити виробництво часнику в Україні та відкрити нові ринки. Його експорт з України за 2018 рік сягнув 1,3 тис. тонн. Основними покупцями вітчизняного часнику були Білорусь, Латвія, Польща, Естонія, Грузія й Австрія.
Світовий ринок часнику демонструє постійне зростання як у постачанні, так і в споживанні, йдеться у звіті. Монополістом на цьому ринку можна вважати Китай. Він є топ-виробником та експортером, а його частка на світовому ринку становить 80%.
Індія не так яскраво виражена на світовому ринку, але може скласти конкуренцію китайському часнику, її частка 5,3%. Бангладеш має 1,4%, Південна Корея – 1%, М’янма – 0,8%, Узбекистан – 0,7%, Туреччина – 0,5%.
Аналітики UFEB передбачають, що найближчими роками світовий ринок демонструватиме повільне зростання – 4% до 2022 року. Азійсько-Тихоокеанський регіон не втратить свої позиції. Індія та Китай і надалі будуть основними гравцями на ринку. Це зумовлено підтримкою виробництва з боку їхніх урядів.
Додати коментар