Овочі-Ягоди-Сад

Українська диня може стати експортним хітом, – експерт

Українська диня може стати експортним хітом, – експерт

Українські виробники недооцінюють можливості експорту плодоовочевої продукції, хоча потенціал у країни «нереальний».

Про це у своїй колонці на AgroTimes написав Володимир Гуржій, керівник компанії USPA Fruit.

Українським компаніям варто частіше відвідувати міжнародні виставки на кшталт Fruit Attraction у Мадриді, адже саме там можна зрозуміти реальні тенденції й масштаби світового ринку, зазначив Володимир Гуржій. За його словами, багато виробників досі «варяться всередині країни» та сумніваються, що окремі культури, зокрема диня, мають перспективи експорту.

Гуржій навів приклад Іспанії, де окремі бренди дині демонстрували стенди, що були «разів у п’ять більші», ніж будь-який український національний стенд. «Якщо підходити дуже серйозно до формування комерційних політик, політик географії, куди продавати тощо, то й в українських виробників дині буде з’являтися результат», – підкреслив він.

За його словами, у світі існують компанії, які експортують диню «тисячами контейнерів», тоді як в українському плодоовочевому сегменті немає жодного виробника, що продавав би будь-який продукт у таких обсягах. Саме тому, як вважає Гуржій, Україні не варто мислити шаблонами на кшталт «житниця світу», а слід дивитися на глобальні можливості аграрного ринку.

Експерт також наголосив, що плантаторська індустрія відкриває для країни значно ширші можливості – робочі місця, додану вартість, розвиток інфраструктури.

Окремо він акцентував, що якісну диню в Україні вирощувати можливо. «Я навіть пробував сорт Пієль Де Сапо, вирощений тут, який був однаковий з іспанським», – зазначив Гуржій. За його словами, найкращі умови нині має Південь – Одеська та Херсонська області, однак виробники все ще працюють в умовах «обмежених ресурсів і обмежених знань».

Читайте також: Українські дині амарілло і канталупа експортував нідерландський трейдер