Соцмережі впливають на споживання овочів і фруктів, – учені
Дослідження Астонського університету (Велика Британія) виявили, що соціальні мережі можна використовувати для збільшення споживання фруктів і овочів молодими людьми.
Про це повідомляє пресслужба університету.
Зазначають: попередні дослідження показали, що позитивні соціальні норми щодо фруктів і овочів збільшують споживання людьми. Дослідницька група намагалася з’ясувати, чи матиме такий же ефект позитивне представлення здорової їжі в соціальних мережах. Дослідженням керувала доктор Лілі Гокінс, чия це була докторська робота, під керівництвом доктора Джейсона Томаса та професора Клер Ферроу зі Школи психології.
Дослідники набрали 52 добровольці, усі користувачі соціальних мереж, середнім віком 22 роки, і розділили їх на дві групи. Добровольців у першій групі, відомій як група втручання, попросили стежити за обліковими записами здорового харчування в Instagram на додаток до їхніх звичайних облікових записів. Добровольців у другій групі, відомій як контрольна, попросили стежити за розповідями про дизайн інтер’єру. Експеримент тривав два тижні, і волонтери записували, що вони їли і пили протягом цього періоду часу.
Дослідники з Університету Астона виявили, що люди, які стежили за акаунтами про здорове харчування в соціальних мережах, лише протягом двох тижнів їли більше фруктів і овочів і менше шкідливої їжі.
Загалом учасники, які дотримувалися принципів здорового харчування, їли на 1,4 порції фруктів і овочів додатково на день і на 0,8 порції менше енергетичних продуктів, таких як висококалорійні закуски та підсолоджені напої. Це суттєве покращення порівняно з попередніми освітніми та соціальними медіа втручаннями, спрямованими на покращення дієти.
Дослідження NHS Health Survey for England у 2018 році показало, що лише 28% населення Великобританії споживали 5 рекомендованих порцій фруктів і овочів на день. Низьке споживання такої їжі пов’язане з хворобами серця, раком та інсультом, тому визначення способів заохочення більшого споживання є життєво важливим. Доведено, що знайомство людей з позитивними соціальними нормами, використання плакатів у їдальнях, які заохочують споживання овочів, або в барах, щоб запобігти небезпечному рівню вживання алкоголю, спрацьовує. Соціальні медіа зараз настільки поширені, що дослідники вважають, що вони можуть бути ідеальним способом поширення позитивних соціальних норм щодо споживання фруктів і овочів, особливо серед молодих людей.
Читайте також: Європейці споживають овочів і фруктів менше норми