Овочі-Ягоди-Сад

Садівники вважають цінову політику супермаркетів несправедливою

Садівники вважають цінову політику супермаркетів несправедливою

Однією з головних ілюзій ринку залишається ціна на яблуко. Коли споживач бачить у супермаркеті 60–70 гривень за кілограм, він щиро вважає, що фермери «жирують». Насправді ж виробник продає яблуко по 20–25 гривень, а решта – це націнка посередників, логістики й мережевих бонусів.

Про це йдеться у колонці журналу «Садівництво по-українськи» Дмитра Громова, головного редактора журналу «Садівництво по-українськи», де він посилається на думку керівника ФГ «Родючість» Євгена Кирилова.

«Фермер сьогодні або працює «в мінус 20», або «в плюс 20 копійок», – сказав Кирилов. – По дорозі до покупця на яблуці заробляють усі, крім того, хто його виростив».

На думку Кирилова та інших фермерів, ніхто не контролює цей ланцюг – ані антимонопольний комітет, ані Мінекономіки. З одного боку инок сам себе «регулює», з іншого – «топить» дрібних виробників, впевнені аграрії.

Садівники, за словами колумніста, звертають увагу на ще один парадокс: витрати на гектар – ті самі, що при гарному врожаї, що при мінімальному. Гербіциди, добрива, пальне, оренда землі, зарплати – усе подорожчало. Але якщо минулі роки давали по 30 тонн з гектара, то нині – 5–6 тонн. При цьому обприскувати, косити, ремонтувати техніку треба так само. Економіка не сходиться. 

«Сьогодні в садівництві, – каже Кирилов, – арифметика працює проти нас. Раніше яблуко по дві гривні приносило прибуток, а тепер по двадцять – збиток».

Садівники просять від держави не грошей, резюмує Громов, – а зрозумілої, не декоративної політики: пільг на податки, механізмів підтримки, чіткої аналітики ринку.

Читайте також: Ціна яблук на внутрішньому ринку України здивувала європейських виробників