Преміум-сегмент овочів і фруктів звузиться, – експерт
Преміальний сегмент плодоовочевого ринку, який зростав в Україні до війни, нікуди не дінеться, але дуже звузиться.
Такий прогноз в авторській колонці журналу «Садівництво по-українськи» робить Євген Кузін, аналітик плодоовочевого ринку в проекті EastFruit.
«Конкуренція там буде вищою, і вигравати її можна буде продуктами з доданою вартістю, новими маркетинговими підходами, новими упаковкою, сортами та технологіями», – прокоментував експерт.
Непреміальний сегмент теж нікуди не дінеться, продовжив Кузін, але в основному там будуть конкурувати ціною. Тобто ті люди, чиї доходи впали, у споживанні орієнтуватимуться на дешевий продукт, що в умовах зростання собівартості буде досить негативним фактором для фермерів.
«Економічного дива у найближчі роки очікувати не варто, – сказав аналітик. – За роки незалежності Україна втратила 10 млн населення, а це 10 млн споживачів овочів і фруктів, і майже стільки ж (за різними оцінками 9 млн) вона втратила за 2022 рік війни».
Щодо повернення людей, експерти дивляться на це досить песимістично. Крім того, ті, хто залишився у країні та споживає овочі, багатшими не стали. П’ята частина економить на базових потребах, в тому числі на фруктах та овочах.
Читайте також: Брендовані овочі та фрукти можуть коштувати втричі дорожче безіменних