Овочі-Ягоди-Сад

Польські продавці лохини прагнуть диверсифікації збуту та підвищення якості

Польські продавці лохини прагнуть диверсифікації збуту та підвищення якості

В останні роки польське виробництво лохини зросло від 60 до 68 тис. тонн на рік, причому близько 30% цього обсягу призначено на експорт. 

Про це повідомляє FreshFruitPortal.

У 2023 році основними напрямками експорту цих ягід були Німеччина (9240 тонн), Велика Британія (4260 тонн), Нідерланди (1190 тонн). За даними польської санітарної інспекції PIORiN , з 2022 по 2024 роки найбільшими імпортерами польської чорниці за межі Європейського Союзу є Україна, Сербія, білорусь і Молдова. Інші країни за межами Європи включають Ізраїль, Об’єднані Арабські Емірати та Саудівську Аравію.

Незважаючи на те, що ці ринки залишаються привабливим напрямком для польської промисловості лохини, належна підготовка ягід і забезпечення стабільних умов під час транспортування необхідні для того, щоб гарантувати, що ягіоди прибудуть до місця призначення в хорошій якості.

Цю ідею підтримав Пьотр Сигула, генеральний менеджер із закупівель і продажів компанії Berry Poland, під час 13-ї Міжнародної конференції Blueberry, що відбулася цього місяця в Польщі.

«На даний момент нам необхідно диверсифікувати ринки збуту, – сказав він. – Наша мета за кілька років – розподілити продажі таким чином, щоб порівняна кількість лохини постачалася на внутрішній ринок, нашим європейським клієнтам і неєвропейським країнам».

У той час як інтерес до стандартного рівня фруктів зростає, попит на категорію преміум також зростає.

«Ми бачимо, що стандартний рівень зростає, але зростає попит і на преміальну категорію. Зростає група клієнтів, які готові платити більше за кращу якість лохини, пропонуючи їй кращий смак або гарантію якості. Важливість категорії органічних або місцевих продуктів зростає на деяких ринках», – сказав Рік Хенсгенс, комерційний директор Frutania Poland.

Марчін Верещук, відділ продажів і підтримки виробників Fall Creek Poland, підкреслив прагнення торговців і споживачів до найвищої якості.

«Преміумізація – це стратегія зростання, – сказав він. – Завдяки кращій якості ми можемо переконати споживачів платити більше за продукт», – додав він.

Під час участі в конгресі він підкреслив ідею про те, що «кращу якість можна побачити у властивостях самих ягід чорниці, таких як їх розмір, зовнішній вигляд і смак».

«Також важливу роль відіграє те, як вони упаковані та розміщені на полицях магазинів», – сказав він.

Читайте також: За 4 роки врожай китайської лохини потроївся