У найближчому майбутньому ми плануємо максимально «розвести» розвиток двох своїх брендів – Case ІН та New Holland, підкреслити їх індивідуальність.
Нині ми спостерігаємо спад у сегменті потужних самохідних машин, фермери зосередилися більше на купівлі ґрунтообробних знарядь. Це стосується не лише України: в Європі та країнах СНД ця тенденція також має місце. Водночас якогось істотного спаду у своєму бізнесі ми не відчуваємо, адже CNH, окрім самохідних машин, має велику лінійку причіпної техніки, також ми виводимо на ринок нові моделі культиваторів та нову дискову борону.
Також ми відчуваємо велику потребу в малих тракторах. У цьому сегменті вже кілька десятків років провідні позиції посідає МТЗ. Багато компаній хочуть увійти в цей сегмент, і для нас він також є цікавим. Зокрема, ми доволі успішно додали до своєї лінійки дві моделі малих тракторів – на 100 і 120 к. с.
Ще один стратегічний напрям розвитку для компаній аграрного машинобудування, в якому вони вбачають свою перспективу, – це системи точного землеробства. У Європі фермери максимально використовують усі пропозиції ринку: починаючи від паралельного водіння на розкиданні сухих добрив і закінчуючи картографуванням, диференційованим внесенням добрив і диференційованими нормами висіву. При цьому неважливо, у фермера 10, 30 чи 3000 га – там системи точного землеробства використовують майже 100% господарств. Тоді як Україна, на мою думку, відстає в питаннях точного землеробства від Європи років на п’ять. Досить активно точне землеробство впроваджують в Україні великі агрохолдинги, які вже мають з цього непогані дивіденди. Скажімо, українські агрохолдинги навіть активніше, ніж у Європі, використовують системи паралельного водіння. Дрібні фермери, на жаль, поки що не можуть собі дозволити дорогі технології. Але я впевнений, що через кілька років точне землеробство прийде і до малих господарств.
Зі свого боку, ми забезпечуємо консультативну підтримку наших клієнтів з питань точного землеробства, проводимо тренінги для дилерів, не так давно в нашому штаті з’явився менеджер, який відповідає суто за цей напрям.
І вже недалеко ті часи, коли завдяки системам точного землеробства вплив людського фактора в деяких технологічних процесах буде зведений до мінімуму, особливо в тих, що пов’язані з небезпекою для здоров’я: обприскування, внесення рідкого аміаку тощо. Також збільшиться кількість безпілотної техніки.
Якщо говорити про найближчі плани CNH в Україні, то найголовніше для нас – підтримувати лідерський статус і, відповідно, частки ринку в сегменті продажу комбайнів, а також нарощувати частки ринку в сегменті продажу тракторів. Як вже було сказано, наша компанія більше фокусуватиметься на пропозиціях малих тракторів. Через низьку надійність китайської техніки ми більше не будемо її пропонувати українським фермерам. Ми перейшли до нового, значно надійнішого постачальника – це завод в Анкарі (Туреччина). І вже вивели на ринок два нові трактори потужністю 110 к. с., виготовлені на цьому заводі: Case ІН JX та New Holland TD5.
Для українських споживачів наша техніка також надходить з таких заводів: комбайни Case ІН виробляють у Сполучених Штатах, комбайни New Holland – на заводах у Бельгії та Польщі; обприскувач Case ІН веземо зі США; ґрунтообробне обладнання постачаємо зі США та Канади; прес-підбирачі й самохідні силосозбиральні комбайни виробляють наші заводи у Бельгії; трактори Case ІН і New Holland потужністю від 260 к. с. і вище постачаємо зі США, 110–260 к. с. – з Великобританії, найменші трактори нам постачають Туреччина та Італія.
Кількість дилерів в Україні нас цілком влаштовує. Ми розробляємо програму їх регіоналізації, з допомогою якої хочемо ще більше здружити дилерські компанії, посилити їх співпрацю, відкрити для них нові горизонти. Таким чином ми посилимо підтримку наших клієнтів, бо гарантійне й післягарантійне обслуговування, як і раніше, залишається нашим пріоритетом.