Точка зору

Тренди на ринку курятини: що відбувається та яких змін слід очікувати

Наталія Кулачок
менеджер із маркетингу Володимир-Волинської птахофабрики

Сьогодні ринок курятини готовий динамічно адаптуватися під потреби споживачів, урізноманітнювати асортимент і впроваджувати новинки за розумні гроші.

Уже з’явився попит на продукти, готові для приготування, і ми бачимо в асортименті нові види виробів із філе (слайси, стріпси, відбивні), багато варіантів виробів із фаршу (котлети для бургерів, мітболи), різні види ковбасок та інші. З’явилося м’ясо, виготовлене за технологією су-від. Розвивається сегмент напівфабрикатів: м’ясо в різних маринадах пропонують п’ять виробників курятини.

Окремою темою є продукти для здорового та правильного харчування, створені за рекомендаціями дієтологів та нутріціологів, і курятина в них – один із головних інгредієнтів.

Ми бачимо на полицях більше запакованих продуктів, незвичайний дизайн, некласичні для ринку кольори. Наприклад, «Чебатурочка – селянська курочка» з’явилася на полиці в синьому кольорі упакови, а до цього класикою на ринку курятини були відтінки зеленого, жовтого, червоного.

Ринок курятини в Україні живий і розвивається дуже жваво. Суттєвого зростання виробництва ми не побачимо, адже на це впливають багато чинників: вартість кормів, скорочення населення, податковий тиск, споживчі можливості тощо. Тому посилюватиметься конкуренція і боротьба за споживача.

Важливими завданнями для виробника стає не лише постійна присутність товару в точках продажу і вміння донести цінності свого продукту, щоб продукт придбали, а й постійна робота з якістю продукту для забезпечення бездоганного споживчого досвіду.

Із розвитком ритейлу за рахунок збільшення кількості магазинів зросте частка запакованого м’яса. Гальмують цей розвиток лише можливості покупця: зростання ціни призводить до того, що купують або менше, або роблять вибір не на користь брендованого продукту. Деякі споживачі починають купувати ваговий нефасований товар.

Збільшення частки запакованого продукту та розвиток власного ритейлу дозволить гравцям ринку більше заробляти. Ми побачимо цікаві колаборації з іншими групами продуктів, неодинарні рішення в e-commerce. Також спостерігатимемо збільшення інвестицій у просування брендів, а саме в рекламу та розвиток власних сторінок брендів в соціальних мережах, можливі також нові види пакування.

За тенденціями на ринку потрібно не лише встигати, а й намагатися їх спрогнозувати і випередити. Так, наше підприємство ще у 2018 році здійснило, можна сказати, революцію, запропонувавши споживачам курятину без використання антибіотиків взагалі. Тоді, з появою ТМ «Епікур», все змінилося в одну мить. Знадобилося два роки, щоб ринок почав змінюватись: наші колеги почали виробляти продукцію без використання антибіотиків. Змінилося і ставлення державних органів: принаймні вони почали про це говорити та чути споживачів, хоча в країнах Європи й Америки такий напрям запровадили вже давно.

Тренд на здоровий спосіб життя з’явився в Україні близько п’яти років тому. Споживачі знали, що курятина – це один із інгредієнтів правильного харчування, але пропозиції на ринку для них не було. З появою нашого продукту дотримуватися правильного харчування стало цілком можливо. З початком пандемії тренд на здоровий спосіб життя тільки посилився.

Нині тренди на ринку курятини з’являються і впроваджуються значно швидше: це трансформація компаній, впровадження гнучких технологій у керуванні бізнесом, рух у бік кулінарії, нові види продуктів і бренди, спеціальне паковання для окремих сегментів, наприклад HoReCa, продукти, готові для приготування, в сучасній упакові, а також розвиток e-commerce, власного сучасного ритейлу, активна присутність брендів у соціальних мережах.

Зараз ми спостерігаємо, як ринок курятини в Україні стає достатньо конкурентним, що, своєю чергою, веде до задоволення потреб споживачів.