Агромаркет
Головне:
Точка зору

Сьогодні бути ефективнішими, ніж були вчора

Павло Збінський
власник ФГ «Збінський»
Поділитись:

Засновуючи своє господарство, я ніколи не ставив собі за мету мати швидкі гроші. Ба більше, не розумію і не сприймаю такого підходу. Я вважаю, що бізнес має приносити не лише гроші. Адже, коли їх стає достатньо, людина починає розуміти: бізнес у першу чергу повинен приносити задоволення. Це наше правило.

Наразі у нас на одноразовому утриманні налічується півтисячі індиків, це близько 5 тонн м’яса. І нарощувати вал не плануємо, краще рости в технології, оптимізації ціни, збільшенні доданої цінності. А гнатися за надприбутками не бачу сенсу. 

Мене часом запитують, навіщо мені було витрачати кошти на створення власної торгової марки, якісного пакування, і залишати при цьому ціну на кінцевий продукт на рівні середньої ринкової. Адже можна продати м’ясо так, як це роблять більшість господарств, і без зайвих затрат. Проте продавати індика частинами на базарі чи в магазині не так просто, як здається. Там покупець випадковий. Сьогодні він один, завтра – інший, а післязавтра його може й не бути. Натомість я маю постійних клієнтів, які мені довіряють, і знаю: купуючи м’ясо один раз, вони прийдуть знову. Нам вдалося дорости до того етапу, коли клієнти самі нас шукають, а не ми їх.  

Я довгий час відпрацьовував технологію вирощування індиків, з моєю птицею працює ветеринар і дієтолог, які допомагають оптимізувати догляд. Адже якщо стадо не хворіє – не потрібно нести затрати на лікування. Крім того, багато технологічної інформації дає наш партнер і постачальник добового індичати з Німеччини.

Я до деталей продумував процес забою і зберігання, вибудовував маркетингову стратегію. І після цього взяти й просто продати продукт навалом з полиці чи прилавка? Ні, це не наш підхід.

Скептики можуть припустити: якщо я десь несу більші затрати й при цьому не підвищую ціни, значить заощаджую на чомусь іншому, наприклад, на кормах. Але це не так. Свою продукцію ми з чистою совістю продаємо сім’ям, знаючи, що це м’ясо їстимуть діти. Я заощаджую на тому, що кожен мій крок у бізнесі економічно обґрунтований і прорахований.

Важливий момент – м’ясо індика потребує мінімум добової витримки в холодильній камері. Але це за умови виключно правильного процесу забою й охолодження. Коли м’ясо правильно охололо і пройшло етап ферментації, тоді розкриваються всі смакові відтінки продукту.

Також під час забою та охолодження м’ясо повинне мінімально контактувати з бактеріями. Для цього ми перед кожним забоєм птиці дезінфікуємо інструмент, робочу поверхню та холодильники.

Важливу захисну функцію відіграє упакування. Ми індика спочатку загортаємо в чисту натуральну тканину, а вже потім у фірмовий пакет з крафтового харчового паперу. Фірмове упакування  – це не лише реклама. Це – повага до себе і своєї праці.

Одного разу наш клієнт придбав індика і забув його на роботі при кімнатній температурі. Наступного дня він прийшов до офісу з готовністю викинути зіпсоване м’ясо, проте індику нічого не сталося, і це завдяки правильному охолодженню та упакуванню.

Важливим чинником якісного м’яса є вік самого індика, тому забій ми здійснюємо не на піку набору ваги птиці, а після насичення м’яса поживними мікроелементами. А це зовсім різні терміни.

Тобто додана цінність продукції може бути напрацьована в кожній деталі. І не обов’язково її одразу монетизувати, підвищуючи ціну. Такий підхід націлений на довгострокові гроші, які базуються на довірі клієнта.

Я не боюся конкуренції, місця на ринку вистачить усім. Найскладніше – конкурувати з собою. Сьогодні ми маємо бути кращими і ефективнішими, ніж були вчора.

Поділитись: