Точка зору

Найголовніше в догляді за технікою – її зберігання

Тарас Карач
головний інженер ПП Агрофірма «Вільхівці» (Івано-Франківська обл.)

Масову перевірку техніки ще не розпочинали, оскільки досі працюємо в полі – збираємо кукурудзу, потім будемо орати.

Самостійно виконали загальне дефектування посівної техніки, поставили на зберігання наш самохідний обприскувач. Після Нового року будемо замовляти запчастини, щоб до весняних робіт він був готовий. Ремонти виконуємо здебільшого в січні-лютому. До дефектування обприскувача збираємо інформацію протягом усього року, коли виникають не дуже серйозні поломки, то в ході робіт коригуємо стан агрегату, а от для виконання повної перевірки, після закінчення обробок посівів звертаємося до сервісної служби. Вони під’єднують комп’ютер, і тоді вже розповідають нам, в якому стані всі деталі, чи є якісь несправності. Викликаємо фахівців і для дефектування комбайнів, оскільки там також електронні системи й необхідне спеціальне обладнання для перевірки, що надає детальну інформацію про трансмісію, двигун…Так, ми знатимемо всю ситуацію й робота в сезон не зупиниться.

Наша техніка протягом останніх двох років зберігалася під відкритим небом, у приміщеннях був лише автомобільний і тракторний парк. Зараз ми вже майже збудували ангар, повністю готовий він буде навесні, але навіси вже є, тому всі знаряддя вже будуть під накриттям, у майстерні. Для нас це дуже важливо. Я помітив, що техніка дуже нищиться, якщо зберігається надворі: потрапляння прямих сонячних променів чи дощу сильно погіршує стан гумових виробів і фарбованих частин. Можуть деформуватися шини, шланги. Комбайни, звісно, ми зберігали в ангарах, а от ґрунтообробна техніка була просто неба й ми чітко побачили, що її теж потрібно тримати лише в ангарі. Особливо, якщо є десь механічні пошкодження, то природні чинники будуть пришвидшувати погіршення покриття знаряддя. Це, звісно, впливає на тривалість «життя» техніки. Так само, як з автомобілем – є дуже велика різниця, коли він надворі, а коли в гаражі.

На мою думку, найголовніше в догляді за технікою – це її зберігання, як сезонне так і міжсезонне.

Крім того, кожен досвідчений інженер повинен знати слабкі місця своєї техніки, на що варто звертати особливу увагу. Я переконаний, що необхідно дуже прискіпливо стежити за  зношенням робочих органів. В усіх регіонах України дуже різні ґрунти, тому рівень і швидкість зношення також різні. Наприклад, на наших полях важкі ґрунти, тому робочі органи зношуються дуже швидко. Якщо вчасно не помітити зношення й не замінити потрібні деталі, то, наприклад, сівалка може вийти з ладу не декілька днів, а навесні – це просто смертельно для господарства. В нас, на щастя, такого ще не було. Стараємося все передбачити й вчасно замінити. Також необхідно звернути увагу на виробника запчастин. Сьогодні є дуже багато замінників оригінальних деталей, та одні з них хороші, а деякі – з дуже неякісним металом, швидко зношуються. Ми намагаємося брати лише оригінальні деталі. Якщо вже їх ніде немає, то купуємо запчастини лише у відомих виробників, що гарантують високу якість виробу. Адже придбання кількох поганих замінників буде дорожчим, ніж купівля одного оригінального.

Належну увагу варто приділити якості оливи для техніки. Компаній, що їх продають, –  просто тьма й часто вибір буває дуже важким, багато виробників заманюють низькою ціною, прагнучи зекономити й продають неякісні оливи, а потім з ладу виходять двигуни, мости чи коробки. На трактори John Deere та навантажувачі JCB ми беремо лише оригінальні оливи, а вантажівки вже відганяємо на станцію техобслуговування. Оригінальні оливи дають нам гарантії від виробника сільгосптехніки. Якщо ж ми будемо лити іншу оливу, то в разі поломки будуть питання до нас, адже ми не дотримувались рекомендацій виробника у користуванні. Тому якість оливи – це понад усе, з цього все починається, всі поломки та проблеми.