Контролюємо весь шлях зерна завдяки автоматизації
У сучасних умовах господарювання зерно є стратегічно важливою продукцією, що потребує постійного обліку, ретельного контролю кількості та якості: з моменту збирання врожаю й до розвантаження його на елеваторі.
Особливо актуальним облік стає під час збирання врожаю зернових, коли необхідно кожної хвилини отримувати оперативну інформацію щодо кількості намолоченого зерна, зокрема, за сортами, площею обмолоту, якістю зерна, засміченістю, вологістю тощо. Адже керівництво сільгосппідприємства хоче бути впевненим, що якщо з бункера комбайна в зерновоз вивантажили 30 т пшениці, то й до елеватора або зернового складу доїхало саме 30 т.
Як це реалізувати на практиці? Наразі існує декілька методів обліку зерна у господарствах, що різняться побудовою форм, кількістю реєстрів і порядком їх заповнення. В «Агрейн» усі рішення автоматично приймає система управління, максимально нівелюючи вплив людського чинника.
Система дозованого відвантаження зерна. Група компаній «Агрейн» успішно впровадила систему дозованого відвантаження зерна на бункерах-перевантажувачах, аби її вантажовідправники та перевізники не порушували габаритно-вагові норми, що діють в Україні.
У вже існуючі вагову систему та систему ідентифікованого відвантаження зерна додатково інтегровано пристрій – ваговий дозатор, що встановлений у кабіні трактора. Він виконує дві функції – дублюючого дисплею (тракторист контролює вагу зерна в бункері) та функцію дозованої видачі зерна. На ваговому дозаторі тракторист задає необхідне значення ваги зерна для відвантаження до зерновоза. Запускається вивантаження. Після досягнення встановленого рівня, система автоматично сигналізує про відвантажену необхідну кількість зерна. Ця система дозволяє не лише уникнути штрафів від перенавантажень, а й виключити затримки в логістиці, що виникають через зсипання чи досипання зерна на ваговій для вирівнювання необхідної допустимої ваги.
GPS-навігація. Контроль за зерновозами від моменту завантаження на полі до розвантаження на елеваторі ми виконуємо за допомогою GPS-трекерів. Це дозволяє контролювати маршрут руху й виключити позапланові зупинки. Встановлені GPS-трекери зчитують дані з бортової системи зерновозів – витрати пального, показники одометра, оберти двигуна, навантаження на вісь. Останній показник використовується для автоматичного маркування завантажених зерновозів. Завдяки GPS-навігації та встановленим датчикам рівня пального, вираховують кілометраж, знаходять місця автозаправок, перевіряють, на скільки заправилися, з якою швидкістю їде машина тощо. Водії зерновозів мають право зупинятися лише на санкціонованих зупинках.
Використання системи сповіщень дозволяє оперативно отримувати інформацію про зупинки. Якщо вантажівка зупинилася у недозволеному місці – диспетчерська служба одразу реагує.
Використання геозон. Місця збирання врожаю, вагові, зернотоки та елеватори позначені в програмі відповідними геозонами. Це дозволяє налаштувати сповіщення в програмі та автоматично інформувати про початок руху чи його закінчення між об’єктами.
Ваговий контроль. До кожного GPS-трекера прив’язана RFID-картка, за допомогою якої відбувається відвантаження зерна з бункера-перевантажувача та здійснюється ідентифікація на вагових. Це значно прискорює процес формування ТТН (товарно-транспортна накладна) та зменшує час перебування зерновоза на ваговій.
Завантажений автомобіль проїжджає через польові ваги, зважується. За результатами проходження вагового контролю, водієві транспортного засобу видається відповідний документ (ТТН). Один примірник ТТН залишається на пункті як документ звітності, другий – передається водію транспортного засобу.
На ваговій елеватора зерновоз ідентифікується, порівнюються дані. Крім цієї інформації за кожним зважуванням, можна переглянути вивантаження, що були під час цього маршруту. Автоматично визначаються поле, культура, водій, комбайнер та інша інформація. Таким чином закривається поточний рейс і це є гарантією, що забране в полі зерно приїхало на вагову.
RFID-ідентифікація руху автомобіля по елеватору. Крім ідентифікації авто під час завантаження в полі, перебування на вагових і КПП, обладнання RFID дозволяє ефективно вирішувати завдання організації пропускного режиму.
Перед розвантаженням зерна в обов’язковому порядку береться проба й визначається сортність зерна. Після проведення аналізів і внесення результатів проб в систему, водій отримує повідомлення – чи дозволено розвантаження його автомобілю за результатами дослідження. А за допомогою ідентифікаційної карти водія оновлюється доступ до наступної ділянки – проїзд до вагів або слідування до КПП для виїзду з території.