Із сервісними службами працюємо в одному руслі
В обробітку ми сьогодні маємо близько 4,5 тис. га, з яких 2 тис. га засіяли озимими культурами (пшениця, ячмінь і ріпак), а 2,5 тис. га залишили для ярих. З кожним роком площу господарства збільшуємо.
Оскільки ми досить молоде господарство, працюємо близько 10 років, то парк сільгосптехніки загалом укомплектований. Особливо задоволені нашими сівалками. Маємо три машини Lemken Solitair і найновіші від Horsch. Вони зарекомендували себе дуже добре: глибина легко регулюється, насіння розкладається дуже якісно. Ми сіяли сою, ріпак, потім озимі пшеницю та ячмінь. І керівництво, і спеціалісти задоволені цими сівалками. З ними ми працювали і вдень, і вночі.
Та все ж до нового сезону дещо придбали. Зокрема, купили ще один 20-тонний бункер-перевантажувач Заводу Кобзаренка. Таким чином маємо вже три перевантажувальних бункера від цього виробника – один 30-тонний і два 20-тонних. Такі агрегати допомагають економити кошти господарства, оскільки збиральні роботи значно пришвидшуються. Комбайн не простоює, бункер досить швидко перевантажує зерно й везе його одразу на елеватор.
У цьому місяці також очікуємо на компактний трактор John Deere потужністю 250 к. с. Його будемо агрегатувати з новим бункером-перевантажувачем і можливо придбаємо розкидач добрив і 4-корпусні оборотні плуги. Бо на полях є такі місця, де важко працювати з великим 8-корпусним плугом, зокрема, біля стовпів електроліній. А з меншим трактором і таким плугом можна буде заїхати в будь-який куточок, виорати якийсь клин.
Наразі виконуємо обслуговування парку сільгосптехніки. Капітальний ремонт агрегатів робимо за графіком – через кожних 4 сезони. Для кожного виду техніки у нас побудовані ангари, завдяки чому в міжсезоння на знаряддя не потрапляє дощ чи сніг. Є також майстерня для ремонтних робіт, де зараз, наприклад, знаходиться сівалка з шириною захвату 11 м, агрегатована з трактором.
Щодо сервісних служб, то ми задоволені їх роботою. Нещодавно ось замовляли запчастини для сівалки: надали список деталей і нам усе оперативно надіслали. Зараз також займаємось збиральними комбайнами, їх у нас шість: два від компанії Claas, три – New Holland і один – John Deere. Комбайнери сформували перелік запчастин, які потрібно замінити в цих машинах. Та у зв’язку із загостренням пандемії COVID-19, чимало компаній не можуть повноцінно функціонувати. Ми запрошуємо декілька фірм, що мають відповідні деталі до наших збиральних комбайнів, оголошуємо тендер, розглядаємо пропозиції компаній і потім разом з нашими механізаторами та комбайнерами обираємо найбільш оптимальну пропозицію за ціною та якістю.
Хочу відзначити, що сервісні служби йдуть на зустріч у вирішення різних питань. За 10 років нашого господарювання нас не підводила жодна компанія.
У нас також є спеціалізована техніка імпортного виробника, наприклад, екскаватори-навантажувачі Manitou. Особливість їх обслуговування та ремонту полягає в тому, що потрібні лише оригінальні французькі підшипники. Щоб машини працювали ефективно, не варто купувати деталі китайського виробництва. І коли приїжджає сервісна служба, ми даємо їм день для усунення несправностей. За весь час співпраці ми не бачили, щоб фахівці виконували свою роботу якось недбало. Завжди приїжджають освічені й дуже оперативні спеціалісти.
Також у нас є своя інженерно-механічна служба, яка слідкує за справністю машин. Завдяки цьому ми завжди заздалегідь телефонуємо фахівцям і домовляємося про їх приїзд. Та буває, що ремонт застає в полі. Тим не менш спеціалісти приїжджають вчасно й завжди допомагають. Деколи буває, що працюють до пізнього вечора, щоб усунути проблему й на наступний день комбайн міг працювати. Загалом ми із сервісними службами намагаємося працювати в одному руслі, разом із ними стаємо до роботи. Та самотужки вирішувати проблеми вважаю недоцільним. Поки наш комбайнер чи тракторист буде розмірковувати над вирішенням проблеми, фахівець приїде й одразу виправить помилки, оскільки має потрібну кваліфікацію у цьому питанні й краще знає, як усунути ту чи іншу поломку.