Точка зору

Ціль 2023-го року – вижити

Андрій Капріца
керівник ФГ «Флора А. А.» (Вінницька обл.)

Посіви озимих культур на наших полях наразі в доброму стані. Погодні умови виявилися досить сприятливими для їх зимівлі: вологи вистачає, сильних морозів не було. Під час потепління пшениця взагалі почала рости. Ріпак на експериментальних ділянках (strip-till, оранка, глибоке розпушування) теж в гарному стані. Звісно, кращий вигляд він має на полях, які ми обробили за технологією strip-till. Там у рослин був чудовий початковий ріст, а тому вони зайшли в зиму з товстішою кореневою шийкою та більш розвиненим коренем, завдяки чому є менш чутливим до зовнішніх умов. На оранці ріпак дещо гірший, та все ж у задовільному стані. Але все покаже врожайність.

У структурі ярих культур ми цьогоріч суттєво збільшуємо площі під цукровим буряком. Трохи зменшуємо під кукурудзою й додаємо під соняшником. На цей момент більше змін не плануємо. Але ситуація дуже непередбачувана.

Ведемо перемовини щодо придбання насіння та добрив до весняної посівної. Ціна на карбамід, що нам потрібен, дещо знизилась, у той час як на зерно – зросла. Тому ми правильно вирішили, що не купували добрива минулого року й притримали зерно.

Відтак, наразі потроху відвантажуємо продукцію, паралельно закінчуємо виконувати глибоке розпушування та розпочинаємо дефектування техніки. Перший на черзі – навантажувач. Як вирішимо питанням із ним, приступимо до решти агрегатів.

Під час ремонтів ґрунтообробних знарядь (заміни робочих органів плуга чи глибокорозпушувача) стараємося купувати оригінальні запчастини. Якщо це якісь розхідники, наприклад, фільтри, то шукаємо хороші замінники, обов’язково імпортні. Бо якщо в коробку чи двигун потрапить стружка, то може статися поломка. Мастило купуємо до всієї техніки лише оригінальне, також імпортне, оскільки всі агрегати в нас від іноземних виробників. Воно напряму впливає на роботи техніки та її довговічність. Мастило хорошої якості не допускає перегріву агрегатів.

Під час обслуговування тракторів маємо таких підхід: якщо за регламентом періодичність ТО становить 600 мотогодин, то ми робимо його через 300. Власне, таких вимог рекомендують дотримуватись і дилери.  

У нас працює хороший механізатор, тому 90% дефектування та ремонтів виконуємо своїми силами. Якщо йдеться про якісь серйозні машини, оснащені електронними системами, наприклад, комбайн, тоді викликаємо представників компаній, сервісних інженерів.  

У планах цього року – користуватися всіма привілеями точного землеробства та використовувати здебільшого вже напрацьовані технології. Тобто, сіятимемо та вноситимемо добрива лише диференційовано. Таким чином будемо намагатися зекономити ресурси, найбільш ефективно використати потенціал поля та отримати максимальний прибуток. Не впевнений, що застосовуватимемо якісь нові системи та технології, втім, якщо на ринку з’явиться щось дійсно варте уваги, або буде можливість безкоштовного тестування, то ми тільки «за».

Завдання та ціль цього року – вижити. Наразі ми разом з усіма аграріями на шляху до розуміння того, як це зробити.