Автономна техніка все краще орієнтуватиметься поза полем
Машинам з автопілотом серед поля немає різниці, їздити задом чи передом, вдень чи вночі. Вони точніші за людей, не роблять помилок. Проте поки що погано орієнтуються в ангарах, де пропадає супутникове покриття, на дорогах загального користування. І прогрес рухається у бік розвитку систем безпеки автономної техніки.
На початку розвитку точного сільського господарства виробники звернули увагу на витоптування. І стали намагатися зробити системи пілотування, які б вели машини колія в колію, одним транспортним маршрутом.
У 2019 році був проведений експеримент. Комбайн для збирання цукрової тростини, в якому був пілот, що тільки активізував задачу, рухався на автопілоті. А машина-перевантажувач, що забирала матеріал з тростинозбирального компайна, була без водія. Обидві машини рухалися синхронно і паралельно. Але перевантажувач їхав… задом. Адже штучному інтелекту немає різниці, їхати задом чи передом. Машина просто виконує завдання їхати по лінії.
Коли машина завантажилася, вона зупинилася, змінила напрямок руху, і поїхала передом по тій колії, якою приїхала.
Це один з елементів, автоматизації.
Зараз машини без людини можуть працювати в полі. Вони можуть бачити перешкоди, розуміють швидкість, знають де вони з точністю у два з половиною сантиметра. Але залишаються труднощі при заїзді в ангар, коли втрачається супутниковий сигнал. На даному етапі розвитку велика увага приділяється техніці безпеки, коли машина покидає свою робочу зону та починає пересуватися дорогами загального значення, перетинає залізничні колії тощо.
Машини з автопілотом та оператором в кабіні або на краю поля вже працюють на реальних полях. У подальшому будуть розвиватися системи безпеки, які розширюватимуть застосування автономної техніки.