Агромаркет

Ринок техніки: як виживають дилери

Ринок техніки: як виживають дилери

У листопаді минулого року провідний дилер сільгосптехніки, компанія АМАКО, анонсувала масштабну реорганізацію, що мала на меті посилити стійкість підприємства та підвищити сервіс обслуговування клієнтів. Про перші результати антикризових заходів журналістам газети «АгроМаркет» розповів президент компанії АМАКО Адріано Луз.

  

— Пане Адріано, яку мету ви ставили перед собою, коли починали перетворення в компанії?

 

— Нашим основним завданням було реструктурувати компанію таким чином, щоб департаменти стали достатньо гнучкими й мали змогу відповідати на виклики, які перед нами сьогодні ставить ринок. Кризи не є чимось аномальним, вони відбуваються щороку в різних країнах, і наше завдання не списувати всі негаразди на несприятливі економічні умови, а вміти виживати в них.

 

— Які зміни відбулися в компанії АМАКО з початку 2015 року?

 

— Зміни відбулися в управлінській команді — з’явилися нові обличчя, ідеї та підходи. Було скорочено деякий персонал, проте не той, що працював безпосередньо з клієнтами, разом із тим сьогодні ми набираємо людей, які працюють у сервісних центрах. Генеральним директором компанії було призначено Дмитра Бородія.

Структура компанії була оптимізована та спрощена. Зміни відбулися, перш за все, у департаментах запчастин і сервісу. Тепер різні сервісні підрозділи комерційного транспорту, будівельної та сільгосптехніки, об’єднані в одну структуру. Так само були реструктуровані підрозділи продажу запасних частин. Наприкінці квітня був ліквідований департамент агротехнологій. Це було зроблено для того, щоб сконцентрувати всі можливі ресурси компанії (час, гроші, люди) на напрямах, які ми вміємо робити найкраще — нашому основному бізнесі: сервіс, запчастини, техніка. Крім цього, відбулися зміни основної стратегії у відділі торгівлі зерном: основне завдання цього відділу — підтримка нашого основного бізнесу, а не отримання прибутку від трейдингу.

 

— Якою є ваша політика в розвитку регіональної мережі?

 

— Якщо казати про регіони, то розвиток сервісних центрів — це найбільша зміна, яка відбулася. Пріоритетами нашої діяльності є післяпродажне обслуговування (запчастини, сервіс, зворотний зв’язок із клієнтами тощо) й техніка, а саме сільгосптехніка й обладнання, комерційний транспорт Iveco та будівельна техніка. А післяпродажне обслуговування неможливо робити якісно без розвитку регіональних відділень і сервісних центрів. Тому основним нашим завданням є те, щоб кожен наш представник у регіонах мав однаковий рівень розуміння бізнесу, однакове знання продуктів, однаковий рівень сервісу, доступність запчастин, щоб не було різниці — це Київ чи регіональний центр. Регіональні представництва мають стати самоокупними завдяки продажу запасних частин і сервісу, що є основою післяпродажної підтримки клієнтів.

У липні ми відкриваємо нову сучасну майстерню на 900 м² в Києві, почали вже будувати сервісну майстерню у Вінниці, робимо певні зміни, щоб працювати з технікою IVECO в Запоріжжі, наступним буде Херсон, там також заплановано найближчим часом відкрити сервісну майстерню та ще кілька в інших регіонах — усі ці роботи будуть завершені до кінця поточного року.

 

— Чи були зміни в продуктовому ряді компанії та портфелі брендів АМАКО?

 

— Так, звичайно. Насамперед на 65% зменшено кількість моделей, що ми пропонуємо, проте базу постачальників не змінено. У нас залишиться основних 60–65 моделей. Це дало змогу підвищити рівень післяпродажної підтримки цих основних моделей із якіснішим забезпеченням запчастин у регіональних представництвах АМАКО, наголосити на додатковому навчанні наших спеціалістів департаменту сервісу тощо. Проте ми залишаємо тих самих постачальників, партнерів, зосереджуючись на деяких основних моделях, що є найпопулярнішими та найпотрібнішими на ринку. Таким чином, ми можемо ліпше забезпечувати цю техніку запчастинами. Також проводитимемо більше тренінгів для персоналу, щоб підвищити їхній професіоналізм.

 

— Як ви оцінюєте стан ринку сільгосптехніки на сьогодні та які ваші прогнози до кінця року?

 

— Сьогодні аграрії вкладають гроші в підтримку вже наявної техніки та придбання якісної б/в техніки. Це ще раз показує важливе значення післяпродажного обслуговування клієнта. Як не дивно, попри песимістичні прогнози перший квартал був для нас успішним по продажах, за перші чотири місяці ми виконали те, що планували, і результат є позитивним. Ми не знижували свою частку ринку й обороти, коли робили бюджет на цей рік, хоча й були реалістами, готовими до ситуації, що склалася. Тішить те, що результати першого кварталу були набагато кращими, ніж ми очікували, можливо, завдяки запровадженим інструментам. Наприклад, за останні кілька місяців ми запропонували різні програми для запасних частин, сервісу й техніки, включно з пропозицією обміну зерна на техніку, коли ми купували кукурудзу за ціною 200 доларів за тонну, ринкова ж ціна була 135 доларів за тонну. Таким чином, нам продали понад половину сівалок, які були в нас на складах. Сьогодні розробили нову програму форвардних контрактів, тобто аграрії можуть взяти в нас комбайн, а розрахуватися за нього наступним урожаєм.

 

 

Розмовляла Яна Жовнірук

газета “АгроМаркет”, червень 2015 року

  

Усі авторські права на інформацію розміщену у газеті “АгроМаркет” та інтернет-сторінці газети за адресою https://agrotimes.ua/journals належать виключно видавничому дому «АГП Медіа» та авторам публікацій, згідно Закону України “Про авторське право та суміжні права”.
Використання інформації дозволяється тільки після отримання письмової згоди від видавничого дому «АГП Медіа».

ЧИТАЙТЕ БІЛЬШЕ