Секрети успіху
Компанія STELA на сьогодні не просто відома всій Європі — це один з яскравих прикладів постійного розвитку і руху вже понад 100 років трьома поколіннями.
Коли на виставці Agritechnica бачиш компанію з історією успішного сімейного бізнесу, що розвивається вже третє покоління, відразу виникає відчуття глибокої поваги й розуміння того, скільки сили та енергії було вкладено, щоб бренд STELA успішно продавався на світовому ринку.
Ми поспілкувалися на виставці з представником уже третього покоління власників компанії STELA Laxhuber GmbH паном Томасом Лаксхубером. Звісно, хотілося почути про те, як компанія досягла такого успіху на ринку.
— На чому базується ваша філософія успіху компанії STELA як одного зі знаків якості й надійності у Німеччині?
— Філософію нашої компанії сфокусовано на повний цикл виробництва сушильного обладнання високої якості, яке застосовують у різних індустріях. Усе обладнання під брендом STELA на 100% конструюємо та виробляємо на власних потужностях і не комбінуємо його з приладами інших виробників. Повний цикл виробництва гарантує виготовлення високоякісної продукції, адже ми повністю контролюємо весь процес і відповідаємо за кожен елемент та вузол нашого обладнання.
Коли до нас звертається клієнт, який купив зерносушильне обладнання 30 років тому й запитує про запчастини, яких у нас немає на складі, у нас не виникає труднощів щодо їх виготовлення. І це добрий приклад співпраці, що додає впевненості.
— Ви активно розвиваєте міжнародні ринки. З чим пов’язуєте стрімкий попит на зерносушильне обладнання STELA?
— Стрімкий розвиток відбувається завдяки активній діяльності наших партнерів. Ми не намагаємося працювати напряму з господарствами — все здійснюємо через партнерів, більшість з яких самостійно проєктують елеватори і добре розуміються на цьому. STELA, своєю чергою, виготовляє індивідуальне обладнання під конкретний проєкт. Таке партнерство вибудовує тривалу співпрацю.
— До яких країн світу наразі експортують зерносушильне обладнання STELA?
— Близько 70% проєктів ми реалізуємо в межах Європейського Союзу. Решта 30% — це проєкти по всьому світу. І експортна складова з року в рік тільки зростає. У нас активно розвивається ринок у США, Південній Америці. Ми активно працюємо на ринку України, адже тут виробляють великі обсяги зерна. Ми мали дуже багато планів щодо України, на жаль, подальше вторгнення та ескалація війни внесли свої жорстокі корективи. Проте ми сподіваємося, що це все закінчиться, адже український ринок насправді дуже потужний і важливий.
— 2015 року керівництво компанії ухвалило рішення щодо розширення потужностей і будівництва нового заводу. Чи задовольняють вас нинішні потужності, та все ж таки чи плануєте в майбутньому виробляти продукцію в інших країнах?
— Ми значно розширили виробництво, ввівши в експлуатацію нові потужності заводу, наразі в нас залучено 250 працівників. Залучивши нові та старі виробничі майданчики, досить активно виробляємо сушарки, задовольняючи вимоги нових ринків, що стрімко розвиваються. Розширяти виробничі потужності за межами Німеччини ми не плануємо.
— Конструктори STELA застосовують 3D-моделювання в розробленні кожної моделі зерносушильного обладнання?
— Ми активно застосовуємо 3D-моделювання вже понад 20 років. Це звичайний стандарт у дизайні обладнання. Він дозволяє значно краще розуміти вигляд продукту, врахувати всі зовнішні особливості моделі.
— Українські агропідприємства, які обрали для себе зерносушарки STELA, зазначають зрозумілість процесів в експлуатації, надійність конструкцій, а також технології, які дозволяють заощаджувати енергоресурси.
— Найважливіша складова в сушінні зерна — це енергія, яку залучено у цьому процесі. Ми багато вкладаємо в дослідження та в розвиток обладнання з орієнтацією саме на зменшення споживання енергії зерносушаркою. Це — наш глобальний підхід і головна конкурентна перевага. Адже без скорочення енерговитрат неможливо шукати джерело рентабельності. Для цього ми вдосконалили всі основні виробничі процеси роботи обладнання, яке працює як на природному газі, так і на біомасі на кшталт деревної тріски та лушпинні соняшнику. З упевненістю можу сказати, що зерносушарки STELA — абсолютні лідери в загальному зменшенні споживання енергії.
— Чи можна назвати кожну сушарку, яку виробляє STELA для конкретного клієнта, унікальною?
— Абсолютно правильно. В основі підходу лежить суто індивідуальне розуміння потреб клієнта, тому кожну машину розроблено тільки під ці потреби. Це не проста конструкція, яку, умовно кажучи, обирають зі складників А, В, С, D. Ми ретельно обговорюємо всі нюанси майбутньої конструкції, визначаємо складні моменти й обираємо можливі варіанти.
— Однією з позицій STELA є виробництво мобільних сушарок. Чому, на ваш погляд, їх запитують агровиробники?
— Багато хто починає з мобільних зерносушарок. Це дає певну зручність і гнучкість, адже дехто невпевнений у майбутньому й розмірковує щодо своєї подальшої участі в агробізнесі. У разі якщо фермер вирішить будувати стаціонарну сушарку, він завжди зможе продати мобільну. Також таким обладнанням цікавляться господарства, що розширюють площі й потребують мобільного рішення. Звичайно, це інвестиція, проте в цьому є своя гнучкість у подальших діях.
— Логістика в умовах повномасштабної війни є наріжним каменем для всіх без винятку виробників. Як ви розв’язуєте ці питання?
— Це — наш бізнес, ми доставляємо обладнання по всьому світу й виробляємо складники обладнання так, щоб можна було їх компактно упакувати й, відповідно, завантажити. До блокування прикордонних пунктів пропуску з боку польських перевізників протягом кількох місяців ми вчасно відправляли замовлення в Україну. Нині можливі певні транспортні затримання. Однак це питання вирішується, а поки що ми розробляємо інші маршрути.
— Скільки часу триває монтаж обладнання від STELA?
— Усе залежить від масштабу проєкту й розміру обладнання. Менші сушарки можна виготовити та поставити за три місяці, складніші проєкти можуть тривати пів року. В Україні ми маємо хорошу команду фахівців, які здатні повністю інсталювати й налагодити роботу об’єкта. Фахівці добре підготовлені, пройшли навчання, встановили багато об’єктів та надають якісний сервіс. Це полегшує роботу. В інших країнах — по-різному, інколи доводиться відряджати команду з Німеччини для встановлення обладнання. Наша сервісна служба із центрального офісу може виїхати в будь-яку точку світу.
— На Agritechnica 2023 STELA презентує дві нові розробки: JUMBO 2.0 та AgroDry® Recu. Розкажіть детальніше про технічні особливості цих моделей, їх переваги та недоліки.
— Мобільна сушарка для кукурудзи JUMBO 2.0 є новим розробленням. Її перевагою є повне знепилення, що досягається завдяки блоку видалення пилу, яке до цього монтували тільки в стаціонарних моделях.
Також ми презентуємо систему AgroDry® Recu, завдяки якій відпрацьоване повітря сушарки використовується для нагрівання свіжого повітря з навколишнього середовища. Це система, яку ми винайшли фактично ще 2016 року і з того часу використовували для інших типів сушарок поза сільськогосподарським бізнесом. Тепер ми впровадили її для зерносушарок. Система також може бути модернізована до будь-якої робочої сушарки STELA, але переважно використовується в новітніх технологіях, таких як Biturbo.
Завдяки конденсації відпрацьованого повітря ми додатково відбираємо приховане тепло від випаровуваної води і таким чином ще більше зменшуємо загальне споживання енергії.
— Чому для STELA важлива участь у виставці Agritechnica 2023?
— Для нас це — чудовий досвід побачити наших клієнтів, почути їх настрої, побажання й отримати зворотний зв’язок щодо нашого обладнання. І, звісно, представити нові розробляння й досягнення.