Інтерв'ю

Постачальник рішень

Найджел Твейтс
генеральний директор Lidea в Україні

Використання інноваційних продуктів підвищує врожайність і рентабельність агропідприємств

Понад рік тому в результаті злиття двох компаній — Euralis Semеnces і Caussade Semеnces Group — було створено бренд Lidea. Які стратегії та інновації застосовуватиме компанія, щоб закріпити й розвинути свій успіх на українському ринку, — у розмові з генеральним директором Найджелом Твейтсом. 

Пане Найджеле, у чому сутність стратегії Lidea в Україні? 

— Насамперед завдяки поєднанню зусиль компаній Euralis Semences та Caussade Semences Group відбулося посилення науково-дослідної діяльності. Крім того, Euralis отримала від Європейського інвестиційного банку 44 мільйони євро на підтримання досліджень Lidea в галузі генетики для боротьби з кліматичними змінами. Нині Lidea пропонує фермерам розширений асортимент сільськогосподарських культур, до якого входять кукурудза, соняшник, озимий ріпак, соя, озима пшениця, сорго, кормові, покривні та бобові культури. 

Серед завдань стратегії компанії — розширення присутності на ринку, лідерська позиція на європейському ринку виробників насіння з виробничими локаціями у Франції, Україні, Росії та Румунії. Провідні селекційні програми з кількома культурами, амбіційні плани щодо входження до четвірки найкращих виробників насіння у Європі. 

Об’єднання компаній надає нам ресурси для масштабної взаємодії з фермерами. 

Чим ваш особистий досвід посприяв становленню Lidea? 

— Завдяки своєму міжнародному досвіду — я більше як 20 років провадив трансформацію бізнес-моделей, консультував із питань землеробства й сільського господарства — дізнався про справжні труднощі фермерства, пов’язані не тільки з пестицидами й насінням. Це допомогло нам розробити стратегію, спрямовану на сприяння успіху виробників. 

Ми були першою організацією в Східній Європі, яка пройшла злиття. Я був упевненим, що швидкість має вирішальне значення, це дозволило нам не втратити рік у процесі втілення нашої стратегії. Очевидно, це було значно легше, ніж об’єднувати ланцюги постачання, адже процес мав відбуватися на глобальному рівні. 

Результатом стала команда Lidea. Ми твердо націлені на майбутнє, на наш розвиток як команди та підприємства. 

І перехід до моделі B2C — частина стратегії? 

— Ми переходимо до моделі B2C не тільки для продажів. Налагодивши прямі відносини зі споживачем, ми можемо дізнаватися й розуміти виклики, на які натрапляють фермери. Наблизившись до споживача і краще його зрозумівши, можемо зосередити зусилля на гібридах й інших рішеннях, щоб допомогти йому подолати проблеми. 

Я приділив багато уваги нашій HR-команді, вклав у неї значні ресурси, щоб побудувати сильну організацію, здатну допомогти менеджерам розвивати нові компетенції та навички для нашої нової бізнес-моделі. 

Нині важливо не просто отримати врожай, а й прибуток. Які рішення пропонує компанія для цього? 

— Урожай і прибуток пов’язані так само, як шлюб із вигодою, у якому вигода є ознакою успішного шлюбу. Ми маємо низку рішень для створення «щасливого шлюбу», до яких належить вибір технічних сортів для фермерів, технологія Boost &Go, що дає насінню можливість вирости в міцну молоду рослину навіть в умовах стресу. 

Також ми комбінуємо гібриди на полях, щоб знизити ризик впливу кліматичних змін і нашестя шкідників. Застосовуємо цей спосіб у Західній Європі, де вибір пестицидів значно скоротився, і намагаємося адаптувати ці рішення для України. 

Врешті, наші торговельні програми допоможуть фермерам продавати продукцію за найкращими цінами. 

Ефективна бізнес-модель потребує відповідної генетики. Яких результатів компанія досягла у цьому напрямі? 

— Наразі ми додали до нашого асортименту соняшник і кукурудзу для кожного з регіонів, а також різні посилювачі й технології. Наприклад, гібриди соняшнику Lidea є одними з найкращих для вирощування в сухостійних зонах і зонах зростання вовчка. Так, ЕС Белла та ЕС Савана є нашими бестселерами. Але нині ми можемо запропонувати й інші якісні продукти, такі як ЕС Розалія, ЕС Ізіда, ЕС Армоніка, призначені для районів інтенсивного землеробства з максимальним потенціалом урожаю. ЕС Ароматік СУ, ЕС Аргентік СУ дуже популярні у високоолеїновому виробництві, адаптованому до експрес-технології. 

Ми маємо одне з найбільших портфоліо генетично не модифікованої сої та плануємо розвивати цю культуру за допомогою різних бізнес-моделей. Ми хочемо наблизитися до виробників сої з найвищою якістю у своєму класі. 

Окрім того, наша дослідницька команда наполегливо працює над створенням продуктів із характеристиками, що допоможуть підвищити прибутки наших клієнтів. Наприклад, однією з проблем цього сезону є висока вартість сушіння зерна. Приємно зазначити, що згідно з результатами Demo 2021, наші гібриди кукурудзи поряд із високою врожайністю демонструють дуже хороші показники вологовіддачі. Це дозволить фермерам скоротити витрати на сушіння. 

Чи плануєте розширювати загальний фонд нішевими культурами у зв’язку зі зміною клімату? 

— Наразі Lidea має дуже великий набір культур у протфоліо, і ми можемо пропонувати клієнтам альтернативні рішення. Наприклад, великий потенціал має сорго, воно може стати альтернативою в південних і східних регіонах через кращу адаптацію до посухи, а в західних — у разі збільшення популяції кукурудзяного жука (Diabrotica). Завдяки однаковій кормовій цінності зерно кукурудзи можна частково замінити на сорго в годівлі тварин. До речі, Lidea пропонує широкий асортимент культур для кормових сівозмін — сорго, силосна кукурудза, люцерна, соя. Ця перевага відрізняє нас від інших гравців ринку. 

Ще один перспективний тренд ринку — органічне виробництво. Сьогодні його провадять понад три мільйони фермерів у 187 країнах, і останні роки спостерігається тренд до збільшення частки угідь під органічним виробництвом. Науково-дослідні команди Lidea реалізують мультикультурну стратегію, щоб створити широкий і всеосяжний асортимент продуктів, адаптованих до потреб виробників у Європі. Lidea поглиблює інноваційні дослідження нових сортів, спираючись на такі головні характеристики, як стабільність урожаю навіть за несприятливих умов, толерантність до хвороб і шкідників, хороше сходження, висока поживна якість. Наразі можемо запропонувати насіння, сертифіковане як органічне відповідно до вимог ЄС щодо органічних продуктів. 

Також Lidea активно розробляє рішення, що допоможуть фермерам отримувати прибуток від вуглецевонейтрального сільського господарства. Покривні культури компанії можна сіяти разом з основною культурою або після неї, щоб скоротити викиди CO₂ в атмосферу, а також одночасно із застосуванням інших культурних практик, які можуть стати джерелом додаткових виплат фермерам у межах систем квотування викидів вуглекислого газу. 

Яке інноваційне «зерно» ваша компанія заклала у взаємодію з аграріями? 

— Головне завдання дослідницької групи Lidea — створювати продукти, що можуть задовольнити потреби фермерів і допомагати усувати проблеми. 

Однією з найактуальніших проблем є зміна клімату, адже екстремальні стресові умови негативно впливають на врожайність культур. Тому адаптація до стресових умов — одна з найважливіших цілей нашої дослідницької команди. Ось у кукурудзи є три критичних етапи розвитку, під час яких вона найбільше схильна до стресу: проростання, цвітіння та наливання зерна. 

Окрім генетичних покращень ми працюємо над рішеннями, які могли б підвищити адаптивність культур. Наприклад, цього сезону запустили інноваційну технологію обробки насіння Boost&GO, що поєднує захист врожаю, має додаткове покриття з мікроелементами й біостимуляторами. Це сприяє підвищенню адаптації рослин до холодового стресу. Наразі технологія Boost&Go доступна для соняшнику й кукурудзи, але потенційно може бути застосована для інших культур. 

Ще одне рішення — Hi Corn. Його інноваційність у поєднанні двох комплементарних різновидів засівання, що дозволяє захистити культуру під час цвітіння, а саме — знизити ризик стерилізації пилку через спеку, завдяки збільшенню періоду запилення. Ми отримуємо відмінні результати щодо впровадження Hi Corn на румунському ринку, де кукурудза потерпає від спеки. Тому впевнені, що це допоможе розв’язати проблему, зокрема на Півдні та Сході України. Нині наша дослідницька команда підбирає найкращу комбінацію, адаптовану до умов у країні. 

Інша інновація, яку ми плануємо розвивати в Україні, — Duo Silo. Це поєднання двох гібридів силосної кукурудзи з однаковим періодом дозрівання, які містять особливі й комплементарні крохмалі для вирощування силосу високої якості (Duo Silo вивільняє енергію крохмалю для бактерій рубця). Гібриди відбирають за агрономічними якостями насамперед за поживними й перетравними властивостями. 

Що мотивує особисто вас на досягнення результатів, і як ви мотивуєте свою команду? 

— Для мене найкраща мотивація — це наявність чіткої візії та цілей, а також бажання досягти успіху, стати сильнішим. Мотивація мої команди дуже схожа й починається зі спільної візії та спільної мети, яку ми будуємо разом, однак кожен розуміє свою роль у її досягненні. Надання команді амбітних цілей разом із необхідними ресурсами й можливостями для розвитку дуже допомагає, і, звісно, останній шматочок пазла — матеріальне стимулювання. 

Які амбітні цілі компанія поставила перед собою на наступні три-п’ять років? 

— Загальна ціль для Lidea і Lidea в Україні — збільшення частки на ринку. Ми пропонуємо відмінні гібриди, але ще не всі фермери знають про них. Наша мета полягає в тому, щоб наші клієнти й партнери знали нас як постачальника рішень, який допомагає їм розвивати бізнес у широкому діапазоні сільськогосподарських культур для різноманітних ситуацій. 

Ми досягнемо успіху в реалізації нашої стратегії, коли Lidea стане визнаним основним постачальником рішень для українського сільського господарства!