Форум «Агробізнес України 2016», м.Київ, березень 2016

Поділитись:

Ключовими темами дискусій 7-ї щорічної конференції Інституту Адама Сміта «Форум «Агробізнес України 2016» стали доступність фінансування та інвестицій, підвищення конкурентності й продуктивності українського агровиробництва, а також зміцнення позицій України на світових сільськогосподарських ринках.

Кейси провідних аграрних компаній, серед яких «Cварог Вест Груп», «Індустріальна молочна компанія», «Астарта-Київ», AgroGeneration, ГК «Агроліга», ГК «Прометей», Noble Resources Україна (COFCO Agri), Olam Group стали на панельних сесіях форуму яскравим підтвердженням того, що кризові часи – чи не найефективніший період для вдосконалення і розвитку, зокрема, щодо вибудовування бізнес-процесів, фондрайзингу, управління ризиками та персоналом…

Що важливо: в середньостроковій перспективі прогнозується зростання пропозиції на ринку основних зернових та олійних культур, а отже світові ціни будуть знижуватися і надалі. Про це у своїй доповіді наголосив директор аналітичного департаменту Inform Agra Алан Бульон. Натомість, як зазначив провідний економіст Продовольчої та сільськогосподарської організації ООН ФАО Дмитро Приходько, найближчими роками українські виробники м’яса мають шанс наростити експорт і закріпитися на ринках Індії та В’єтнаму. Ці країни збільшуватимуть його імпорт та споживання на 1 млн тонн кожна. Також, за словами експерта, додаткові можливості відкриваються перед нашими експортерами м’яса у Бангладеш, Нігерії і Єгипту. На цих напрямках доведеться витримувати цінову конкуренцію з Австралією, Новою Зеландією та Канадою.

Про диверсифікацію зовнішньої торгівлі агропродукцією та вихід на нові ринки збуту говорила й заступник міністра аграрної політики та продовольства України з питань європейської інтеграції Владислава Рутицька. Так, у Молдову постачають м’ясо птиці і м’ясопродукти 3 підприємства, з Казахстаном працюють 11 постачальників, з Азербайджаном — 9 підприємств тваринницького профілю та м’ясного. Ще 15 виробників м’яса й продукції ВРХ працюють з Узбекистаном, 7 — з Киргизією. Рекордна кількість виробників з України постачають м’ясо та рибу у Вірменію — 27 підприємств. Ще 2 компанії постачають яйця в Ізраїль та 3 тваринники працюють з Єгиптом. Нагадаємо, у січні українські компанії експортували в ЄС товарів на 950,9 млн дол. Як результат — експорт в ЄС склав 46,5% загального обсягу.

Перший заступник міністра аграрної політики та продовольства України Ярослав Краснопольський зазначив, що важливий напрям співпраці з міжнародними організаціями полягає реалізації спільно із Світовим банком проекту стосовно будівництва і реконструкції систем зрошування на півдні України на загальній площі близько 400 тис.га.

Керівник напряму розвитку агробізнесу ЄБРР в Україні Войтек Бонящук наголосив на подальшій підтримці ефективних проектів в аграрному секторі України, зокрема і орієнтованих на підвищення енергоефективності виробництва. Як відомо, цьогоріч обсяги інвестування об’єднаної Європи в український агросектор суттєво зросли. Втім, «вузьким місцем» залишається банківський сектор, що суттєво ускладнює інвесторам можливість робити капіталовкладення.

Голова Комітету Верховної Ради України з питань аграрної політики та земельних відносин, народний депутат Тарас Кутовий звернув увагу, що аграрні активи в Україні ще недооцінені та закликав іноземних інвесторів розширювати присутність в Україні. У своїй доповіді Тарас Кутовий також визначив можливі напрями законодавчого врегулювання питань із адмініструванням та сплатою ПДВ, якими переймаються агровиробники, а також окреслив основні підходи до реформ на ринку земель сільгосппризначення в Україні.

До слова, говорячи про конкурентні переваги українського агробізнесу, майже кожен із учасників дискусії зазначав якість землі, водні ресурси та можливість вести широкомасштабне господарство. Серед викликів зазначали потребу оптимізувати бізнес-процеси та операційну ефективність. Важлива увага спікерів приділялася сучасним практикам та механізмам залучення фінансування для ведення аграрного бізнесу в умовах глобальної конкуренції з урахуванням зарубіжного досвіду. «Ми продовжуємо працювати в Україні. Продовжуємо фінансувати сільське господарство. Будемо робити це на базі оцінки аграрної моделі наших клієнтів, – зазначив Жан-Жак Ерве. І наголосив, що фінансування відбуватиметься у рамках партнерства з іншими потужними компаніями, аби розподілити ризики. Дуже важливе питання – як підвищити конкурентоспроможність та зміцнити довіру».

 

Поділитись: