Затримки швидкопсувних товарів на кордоні збільшились до 7 діб
Бізнес в Україні суттєво потерпає через наслідки страйків на західному кордоні, що призвели до великих черг на пунктах перепуску як з Польщею, так і з іншими сусідніми країнами. Наразі зберігається масштабне скупчення вантажного автотранспорту на в’їзд та виїзд з України.
Про це повідомляє пресслужба Європейської Бізнес Асоціації.
Товари, які перевозяться вантажними автомобілями, часто мають обмежений термін придатності, тож будь-який простій призводить до значних фінансових втрат. За розрахунками Асоціації, загальна сума збитків з початку страйків у перерахунку на одну компанію в середньому складає майже 700 тис. євро. До того ж, 98% опитаних Асоціацією компаній повідомляють про зростання цін на послуги транспортування.
При цьому, окрім страйків з польського боку, страйк оголосили також і місцеві українські перевізники. Останнім часом вони блокують вантажі, що ввозяться в Україну, зокрема, вантажі швидкопсувних товарів (свіже м’ясо та риба, овочі та фрукти), безпосередньо після митної зони, практично на автодорогах. Блокуючи вантажівки, страйкарі не лише завдають збитків українським компаніям-імпортерам, а й шкодять європейським компаніям-виробникам.
Зважаючи на домовленості забезпечити безперешкодний рух для швидкопсувних товарів, бізнес спільнота наголошує на важливості недопущення повторення блокування вантажівок з такою продукцією.
Через дії протестувальників з обох сторін очікувані терміни доставки збільшились ще на додаткові 11 діб затримки для товарів не харчової групи та 2-7 доби для продовольчої групи, особливо для швидкопсувних товарів. Ситуація залишається неврегульованою та непередбаченою.
Асоціація наголошує на важливості забезпечення вільного руху товарів та вантажів через польсько-український кордон, зокрема, швидкопсувних товарів, а також військових та гуманітарних вантажів, палива. У зв’язку з цим, Асоціація звернулась до Прем’єр-міністра України та Голови Офісу Президента України щодо необхідності забезпечити першочерговий, безперешкодний доступ до перетину кордону як з українського, так і польського боку, визначивши для цих вантажів окрему справедливу чергу.
Нагадаємо, прямі втрати від блокади агровантажів на кордоні з Польщею сягають до $1,5 млн.