Елеватор

Західноукраїнський регіон активно балансує між експортом суходолом та морськими перевезеннями, - думка

Західноукраїнський регіон активно балансує між експортом суходолом та морськими перевезеннями, - думка

Однією з тенденцій ринку є міграція компаній у західному напрямку. Наразі тут зосереджено близько 13–15% елеваторного потенціалу, водночас потенціал виробництва зерна становить близько 36–38%. Тобто спостерігається диспаритет.

Про це в своїй колонці для AgroTimes розповів комерційний директор компанія Spike Brokers Олександр Соловей.

За його словами, із Заходу України до кордонів з ЄС вартість транспортування становить менш як 25 євро/т, в той час, як до портів Чорного моря — близько 40 євро/т. Послуги європейських компаній із транспортування від кордону коливається від 50 до 70 євро/т. Водночас вартість експорту морем через глибоководні порти Великої Одеси без ціни перевалювання через воєнні ризики на сьогодні становить 30–35 євро/т. Перевалювання з українських вагонів на європейську колію та перевалювання в портах коливається у межах 15–20 дол./т.

«Однак, якщо додати до західноукраїнських регіонів вартість логістики й транспортування до західних кордонів щодо Чорного моря, розуміємо, що західноукраїнський регіон буде активно балансувати між двома ринками», – зазначив Олександр Соловей.

Нагадаємо, елеватори стануть мініпортами для української продукції. Також ми писали, що з початку повномасштабної війни частка експортних перевезень автівками зросла на 7%.