Елеватор

Використання спеціалізованих вантажних вагонів може зазнати значних обмежень, - ЄБА

Використання спеціалізованих вантажних вагонів може зазнати значних обмежень, - ЄБА

У разі ухвалення Наказу Мінінфраструктури, яким пропонується затвердити Порядок встановлення заборони експлуатації вантажних вагонів, кількість спецвагонів суттєво скоротиться.

Про це повідомляється на сайті Європейської Бізнес Асоціації.  

Зокрема, проєктом наказу передбачається, що строки використання спеціалізованих вантажних вагонів значно обмежуються, що, за підрахунками компаній-членів Асоціації, призведе до значного скорочення їх кількості у період до 2028 року, в тому числі, буде виведено з експлуатації більше 34% окатишовозів.

Враховуючи гостродефіцитність рухомого складу, вже зараз досить важко поповнити баланс вагонів, що виводяться з експлуатації через тривалий термін окупності та обмежений сегмент ринку, де можуть бути використані такі вагони.

Крім того, проєкт Порядку встановлює, що граничний строк служби вантажного вагона розраховується за результатами контрольних випробувань на кожну модель або тип вантажного вагона. Водночас, ані запропонована редакція проєкту, ані чинне законодавство не містять процедуру/порядок/критерії проведення контрольних випробувань вантажних вагонів, а також не визначають, в якій формі, строки та ким формується результат випробувань, не містять інформацію щодо вільного доступу до результатів контрольних випробувань. 

В ЄБА наголошують, що проєкт Наказу необхідно доопрацювати та не запроваджувати обмеження щодо граничного строку служби для спеціалізованих вагонів. Також є недоречним обмежування використання вагонів з продовженим терміном служби, рішення по яким буде прийнято до моменту набрання чинності проєкту Наказу, після завершення терміну такого продовження. Натомість бізнес-спільнота пропонує встановити обмеження на продовження строку служби тільки для універсальних піввагонів, зерновозів на рівні коефіцієнту 1,5 від нормативного терміну їх служби, а для цистерн – на рівні коефіцієнту 2,5 від нормативного терміну їх служби; встановити термін продовження терміну служби вантажного вагону після проведення капітального ремонту строком на 5 років. 

Нагадаємо, використання вагона Укрзалізниці в середньому коштує 480 грн на добу.