Елеватор

USAID сприяє будівництву зерновозів для українських агроекспортерів

USAID сприяє будівництву зерновозів для українських агроекспортерів

На замовлення Проєкт USAID «Економічна підтримка України»(Проєкт USAID) дослідно-механічний завод «Карпати» виготовляє вагони-зерновози. Ці вагони передають агроеспортерам, які забезпечують експорт українського збіжжя під час війни та сприяють зміцненню світової продовольчої безпеки.

Про це повідомляє пресслужба Проєкту.

У 2023 році на замовлення Проєкту USAID завод виготовив 50 таких вагонів для компанії Nibulon / Нібулон. Цьогоріч Проєкт USAID замовив 300 вагонів, що складає 45% річного замовлення, які зараз виготовляють на ДМЗ «Карпати» для інших партнерів, які займаються експортом агропродукції.

За добу завод виготовляє 3 вагони. Над їх виробництвом працюють токарі, зварювальники, фрезерувальники, розкрійники металу, фарбувальники та інші.

Під час війни на підприємстві гостро постала проблема з кадрами, адже частину працівників мобілізували до війська. Завод у постійному пошуку кадрів. Позиції у яких раніше були залучені чоловіки, частково поповнюються жінками. Також були запущені зварювальні роботи з допомогою роботизованих верстатів, що збільшили продуктивність праці в 3-4 рази. Це дало вагомий поштовх у галузі автоматизації та механізації виробничих потужностей компанії.

Один вагон важить 23,5 тонн. Основна складова кузова вагона – металопрокат європейського походження, який закуповується в українських постачальників. Решта комплектуючих – вісь вагонна, колесо суцільнокатане, рама бокова, балка надресорна, запчастини ударно-тягового пристрою, гальмівне обладнання та інші деталі – українського виробництва. У такий спосіб ДМЗ «Карпати» підтримує вітчизняну економіку.

Викликом для вагонобудівників під час війни стала заміна комплектуючих для вагонів, які раніше купували в росії або на українських підприємствах, які знищили російські агресори. Ключова проблема повстала з металопрокатом – товстолистовим та профільним металопрокатом, які виготовлялися на металургійних комбінатах Ілліча та Азовсталь у Маріуполі Донецької області, який зараз окупований. У 2022 році почали шукати альтернативу. Врешті зараз 95% кожного вагона – це продукція українських виробників.

Зараз ДМЗ «Карпати» має портфель замовлень до серпня 2024 року. Крім вагонів-зерновозів, перспективним напрямком вважають ще виготовляння цементовозів, які будуть дуже потрібні для відновлення критичної інфраструктури та житлового фонду України. Це і допоможе сформувати нові замовлення для українських вагонобудівників.

У 2023 році усі (три) вагонобудівні заводи в Україні виготовили 1967 вагонів. ДМЗ «Карпати» став лідером – компанія виготовила 567 вагонів для потреб українського ринку, це на 5% більше ніж 2022 році. Сьогодні на підприємстві працюють понад 650 людей.

Раніше USAID поставив дизельні генератори на елеватори українських агроекспортерів.