Судна по місяцю чекають на перевірку СКЦ
За 2 дні з портів Великої Одеси у межах «зернової ініціативи» вийшли 9 суден з 390 тис. тонн агропродукції для Африки, Азії та Європи.
Про це повідомляє пресслужба Міністерства інфраструктури України.
Серед суден – балкери ALANDA STAR та SSI PRIVILEGE з 68 тис. тонн пшениці для Єгипту та Індонезії, а також танкер EUROCHAMPION з 45 тис. тонн олії для Індії.
Порти Великої Одеси завантажують понад 860 тис тонн агропродукції на 24 судна. Далі — очікування на інспекцію Спільного Координаційного центру (СКЦ).
Сьогодні в Босфорі очікують інспекції 95 суден, з яких 73 — на захід до портів під завантаження, 22 — вже з українською агропродукцією. Деякі судна очікують у водах Туреччини понад місяць.
«Це є результатом цілеспрямованих дій делегації рф в СКЦ, мета яких — сповільнити процес інспекцій суден. Спочатку вони скоротили кількість інспекційних груп до 3, тепер почали затягувати час самих інспекцій. Представники рф почали перевіряти навіть показники, які не передбачені документами СКЦ і не мають жодного відношення до предмету перевірки (наприклад, чи добре працюють судові агрегати, скільки палива і таке інше).
При такому алгоритмі перевірка одного судна займає від 4 годин. Це непродуктивно і сприяє збільшенню черги. Збільшення черги — це зменшення обсягу експорту агропродукціі з наших портів і мільйонні збитки для вантажовласників через простої», – пояснює Юрій Васьков, заступник Міністра розвитку громад, територій та інфраструктури.
Станом на 25 грудня через це інспекційна група #3 не провела жодної інспекції. В результаті за день відбулось всього 6 інспекцій з 10 запланованих. Для стабільно працюючого «зерновому коридору» потрібно мінімум 12 на день.
Наразі по «зерновому коридору» рухаються 3 судна під завантаження 93 тис. тонн агропродукції.
З 1 серпня з портів Великої Одеси вийшли 594 судна, які експортували 15,5 млн тонн українського продовольства до країн Азії, Європи та Африки.
Нагадаємо, «зернову угоду» пролонгували на 120 днів.