Львівська залізниця відзвітувала про перевезення зернових вантажів у 2021 році
У 2021 році обсяг перевезення зернових вантажів на станціях Львівської залізниці склав 4 650,6 тис. т, що займає 14% у загальній кількості зерна, відвантаженого залізничним транспортом по всій Укрзалізниці.
Про це під час Всеукраїнського практичного форуму «Власний елеватор» розповів керівник комерційного департаменту Львівської залізниці Юрій Іщук.
Львівська залізниця перевозить різні види вантажів, але зерно є одним із основних (14,5%).
Найбільші обсяги зерна навантажують у Тернопільській (36%) та Львівській (20%) областях, найменше – в Чернівецькій (1%). Також працюють у Закарпатській, Івано-Франківській, Волинській і Рівненській областях.
Основний напрямок перевезення – порти. У 2021 році туди відвантажили 3 815,3 тис. т зерна. Експорт у треті країни склав 225,1 тис. т, у країни СНД – 129,1 тис. т.
Усього на Львівській залізниці є 227 станцій, з яких 62 працюють із зерновими вантажами. Вони мають 97 під’їзних колій, де функціонує 476 контрагентів, які уклали договори з Укрзалізницею. Майже половина під’їзних колій обслуговується власним локомотивом, тобто, вони не залежать від зовнішніх факторів, що пов’язані з подачею та забиранням вагонів з колій.
«У 2021 році 3 846,2 тис. т зерна перевезли у власних вагонах, що належать іншим перевізникам, і 804,4 тис. т (20%) – у вагонах Укрзалізниці. У 2020 році показник використання вагонів АТ УЗ був помітно гірший. А 2019 рік став переломним за ввезенням рухомого складу з інших країн і реєстрації в Україні. Парк вагонів приватних перевізників почав значно перевищувати парк вагонів АТ УЗ», – відзначає Юрій Іщук.
Із серпня 2021 року рухомий склад почали продавати виключно через електронні торги, із застосуванням системи «ProZorro.Продажі». За четвертий квартал, у піковий період, перевезли 5 619 вагонів, 61% яких проїхали маршрутами, тобто, 50 вагонів у лоті.
«У серпні-вересні ставка через «ProZorro.Продажі» не сильно відрізнялася від базової ціни, а вже у піковий період почалося різке збільшення вартості й у кінці жовтня – на початку листопада ми досягли великої цифри, що була розкритикована, та ця ставка не була створена штучно, а з’явилася на електронних торгах. Утім, до кінця року вона стабілізувалась й у січні вже майже не перевищує базову згідно договору», – розповідає Юрій Іщук.
Нагадаємо, Укрзалізниця встановила рекорд із місячних перевезень зерна.
Більше інформації про Всеукраїнський практичний форум «Власний елеватор» читайте тут.