Логістика з’їдає до двох третин від ціни агропродукції, - думка
Вартість логістики в пікові періоди з’їдає дві третини від ціни агропродукції.
Про це повідомляє пресслужба УКАБ.
За словами генерального директора УКАБ Романа Сластьона Нагальна, потреба транспортувати свою продукцію обумовлена низькою вартістю продукції на вітчизняному ринку. Якщо раніше різниця між внутрішньою та світовою ціною була невеликою – до 30$ на тонні, то наразі вона зросла до 180-200$ на тонні. Водночас, тарифи на перевезення збільшилися в усьому ланцюжку логістики (як автологістика, так і перевалка на залізниці та в портах), продемонструвавши на одних етапах зростання вдвічі, на інших трохи більше. Однак, велику частину в цьому ланцюжку складає залізниця, яка допомагає транспортувати близько 1 млн тонн щомісячно.
Нещодавнє збільшення фактичної ставки за користування вагоном-зерновозом на 53% з 2817 грн/добу до граничного рівня 4300 грн/добу та зменшенням швидкості перевезення зерна на 45%, що впливає на кількість діб перевезення, суттєво підвищило мінімальну планку доступності вагонів-зерновозів «Укрзалізниці». Така цінова політика не є ринковою: на аукціонах 6 грудня лише 24% з вагонів, що були виставлені з боку УЗ, були розторговані. Ані сільгоспвиробники, ані трейдери не готові наразі платити таку вартість логістики.
«Найголовнішим очікуванням аграріїв сьогодні є нижча та стабільніша ціна на користування вагонами-зерновозами. Бо зараз ми бачимо серйозні коливання по вартості, коли ж аграріям необхідна більш прогнозована вартість задля розуміння їх можливостей щодо транспортування продукції», – зазначає Роман Сластьон.
Нагадаємо, у Мінагро розповіли, як зміниться вартість логістики.