Коли запрацюють нові правила для морського експорту
За інформацією Мінінфраструктури, через сповільнення інспекцій JCC у Босфорі суден, що прямують до України в рамках зернової угоди, станом на 9 лютого сформувалася черга у 108 суден. Загалом 177 суден заявлені операторами та передані до координаційного центру.
Про це повідомляє пресслужба Міністерства аграрної політики та продовольства України.
Щоб зменшити час простою та збільшити обсяг експорту, учасники Координаційної ради запропонували збільшити мінімальну тоннажність суден. Зокрема, для зернових – з 20 тис. тонн до 25 тис. тонн, для олії – з 6 тис. тонн до 10 тис. тонн, для шроту – залишити без змін (15 тис. тонн).
Учасники Координаційної ради, розглянувши пропозиції ринку, запропонували запровадити нові правила для тих суден, які ще не очікують в черзі. Враховуючи середню кількість інспекцій – 2,5 судна за добу – очікується, що нові правила дадуть ефект щодо збільшення відвантажень через півтора місяця.
Щодо механізму формування черги для проходження інспекцій великовантажних суден, зійшлися на думці, що наявний механізм квот є оптимальним. Роботу терміналів та операторів ухвалили планувати мінімум на місяць, що дозволить зменшити час простою суден, через краще планування часу їх підходу до Босфору.
Нагадаємо, добова кількість виходів суден «зерновим» коридором впала до антирекордного показника. Також ми писали, що у Мінагро назвали вартість доби простою у «зерновому коридорі».