Елеватор

Експорт агропродукції Дунаєм можна збільшити до 4 млн тонн на місяць

Експорт агропродукції Дунаєм можна збільшити до 4 млн тонн на місяць

На Дунаї потенціал збільшення експорту набагато більший, ніж суходолом територією ЄС.

Про це у статті в журналі «The Ukrainian Farmer» розповів президент Української зернової асоціації Микола Горбачьов.

Він нагадав, що наразі щомісяця через Дунайські порти Україна відвантажує понад 2,5 млн тонн агропродукції.

«Нам би хотілося досягти щомісячного обсягу перевалки у 4 млн тонн. Але для цього потрібно, щоб більш ефективно запрацювала Суліна, бо на сьогодні там проходять близько 10-и суден, а могло б принаймні 14.
Також ми лобіюємо створення додаткових якірних стоянок у порту Констанца. Адже на сьогодні понад 600 навантажених барж заболоковано у цьому порту через брак інфраструктури», – зазначив Микола Горбачьов.

Президент УЗА розповів, що наразі Україна спілкується з румунською стороною про три якірних стоянки в акваторії порту Констанца.

«Щоб вони не заважали руху транспорту в акваторії порту, потрібно визначити їх координати. Але це певна проєктна робота.

Україна надала Бухаресту чіткі координати й деякі румунські компанії погоджуються з нами в доцільності розташування якірних стоянок саме там, де ми запропонували. Наші пропозиції зараз опрацьовуються у Міністерстві транспорту Румунії та портом Констанца», – уточнив Микола Горбачьов.

За його словами, наразі погоджено одну якірну стоянку у Констанці. Для того, щоб вона запрацювала, потрібно встановити на неї два буї, до яких швартуватиметься судно. Інсталяція буїв займає близько 2-х тижнів, до того ж їх потрібно придбати, доставити та встановити. Це також може зайняти 3-4 тижні. Тому, сподіваюсь, що затримка, яка наразі є, більш пов’язана з технічними нюансами, необхідними для імплементації наших домовленостей.

«Крім того, у порту Констанца є великий причал, який належить комерційній компанії. Він завдовжки 1,5 км й там можна пришвартувати одночасно три «панамакси». Щоправда його планують ввести в експлуатацію тільки у травні 2025 року. Проте вже зараз можна було б частково ввести його в експлуатацію й продовжувати будівельні роботи на березі. Тоді б ми могли б його використовувати під навантаження нашого зерна, як якірну стоянку: підводити судно, швартувати його й за допомогою плавкрану перевалювати збіжжя з барж на великі судна. Румунська сторона працює над цим, але наразі позитивної відповіді від власника пірсу ще немає», – додав Микола Горбачьов.

Нагадаємо, Румунія створила 5 якірних стоянок для рейдової перевалки українського зерна.