Для відновлення регулятрного поромного сполучення бракує причалів

Бізнес навіть після тестових рейсів висловив велику зацікавленість щодо поромного сполучення між Україною та Грузією. Проте для відновлення регулярних перевезень потрібно подолати певні бар’єри, зокрема, технічного характеру.
Про це у своєму блозі для АgroТimes розповіла провідний експерт Інституту економічних досліджень та політичних консультацій Ірина Коссе.
За її словами, в першу чергу мова йде про стан поромів.
«В «Укрферрі» після тестових рейсів вже заявили про ремонт порому Vilnius, який здатен перевозити 50 універсальних вагонів та до 50 вантажівок ТIR. «Укрзалізниця» також має в активі пороми «Герої Плевни» та «Герої Шипки» місткістю до 48 вагонів, які не експлуатувались з 2015 року. Наприкінці зими в УЗ заявили про намір відремонтувати та модернізувати їх. Наразі вони стоять на причалі порту Чорноморськ й навряд чи їх технічний стан є задовільним. В «Укрзалізниці» поки немає навіть кошторису на проведення ремонту. Тож, скоріш за все, Vilnius вийде на воду значно швидше – усього за декілька місяців», – зауважила Ірина Коссе.
Також постає питання щодо наявності двох причалів для регулярних поромних перевезень.
«Наразі «Укрферрі» може користуватись лише одним, адже на другому перебувають пороми УЗ, і власного порома у державної компанії немає, тож перегнати плавзасоби також нема куди», – акцентувала Ірина Коссе.
Крім того, за словами експерта, на ринку поромних перевезень може з’явитися ще один гравець, тож питання причалів стоятиме ще гостріше.
Нагадаємо, для відновлення регулярного поромного сполучення потрібно подолати певні бар’єри.