Елеватор

Блокада пунктів пропуску: Мінінфраструктури Польщі пропонує Україні відмовитися від електронних черг

Блокада пунктів пропуску: Мінінфраструктури Польщі пропонує Україні відмовитися від електронних черг

Міністерство інфраструктури Польщі з метою нормалізації роботи прикордонних пунктів пропуску пропонує Україні відмінити обов’язкову реєстрацію в електронній черзі транспортних засобів, які повертаються з України до ЄС без вантажу, принаймні на двох пунктах пропуску: «Зосін-Устилуг» і «Нижанковичі – Мальховіце».

Про це повідомляє пресслужба Міністертва інфраструктури Республіки Польща, посилаючись на лист профільного міністра Анджея Адамчика до віце-прем’єр-міністра з питань відновлення України, міністра розвитку громад, територій та інфраструктури України Олександру Кубракову.  

«Однією з причин акції протесту польських підприємців транспортної галузі є запровадження українською стороною системи т.зв. електронної черги. Це призвело до суттєвого подовження часу очікування транспортних засобів, зареєстрованих у Європейському Союзі, які поверталися з України порожнім транспортним засобом на перетин кордону Україна – ЄС. Це, в свою чергу, унеможливлює виконання подальших замовлень і знижує конкурентоспроможність компаній. Крім того, на думку мітингувальників, нова система допускає нерівне ставлення до перевізників з України та Польщі», – вважає Анджей Адамчик.

Він закликав терміново вжити заходів для виконання вимог польських автоперевізників, за які відповідає українська сторона. Тому ідея полягає в тому, щоб виключити обов’язкову реєстрацію в електронній черзі транспортних засобів, які повертаються з України до ЄС без вантажу, принаймні на двох пунктах пропуску: «Зосін-Устилуг» і «Нижанковичі – Мальховіце».

За його словами, протестуючі перевізники вимагають, перш за все, відновлення дозволів на міжнародні перевезення, які були скасовані згідно з угодою між Європейським Союзом та Україною, чинною з 1 липня 2022 року. Тому міністр Анджей Адамчик звернувся до Європейського комісару з транспорту Адіни Валеан  створити спільний комітет для аналізу впливу цієї угоди на ринок автомобільних перевезень ЄС. Йдеться про дії, передбачені ст. 7 Угоди між Європейським Союзом та Україною. До складу такого комітету можуть входити представники сторін цієї Угоди. Країни-члени, включаючи Польщу, мають лише роль спостерігача в такому комітеті.

Крім того, міністр інфраструктури Республіки Польща звернувся до комісара Валеан та Президента Європейської Комісії Урсули фон дер Ляєн з проханням підтримати його звернення до уряду України щодо деактивації системи електронної черги.

«Триває підготовка до засідання Транспортної Ради ЄС, яке відбудеться 4 грудня 2023 року в Брюсселі. Готується відповідна пропозиція, щоб однією з головних тем переговорів було обговорення наслідків цієї угоди. На думку Міністерства інфраструктури Польщі, з боку влади ЄС виникла потреба провести оцінку ефектів від імплементації угоди між Україною та ЄС, а також змін у її змісті, необхідні для підтримки стабільності транспортного ринку в окремих державах-членах співтовариства», – констатують у Мінінфраструктури Польщі.

Нагадаємо, польські перевізники блокують рух вантажівок на пунктах пропуску з Україною. Також ми писали, що польські страйкарі планують цілодобово блокувати пункт пропуску «Медика-Шегині».