Модернізовані ящики для ягід дозволяють виробникам заощаджувати, логістиці — надійніше перевозити, а реалізаторам — зручніше продавати
Просто як ящик
Модернізовані ящики для ягід дозволяють виробникам заощаджувати, логістиці — надійніше перевозити, а реалізаторам — зручніше продавати.
Тара для плодоовочевої, а особливо ягідної продукції має вирішальне значення, коли йдеться про зберігання, заморожування, транспортування, продаж. Важливість якісного ящика українські виробники зрозуміли, коли почали масово експортувати продукцію. Сьогодні індустрія виготовлення тари не просто розвивається в Україні, а йде шляхом інновацій.
Компанія «Алфаінтерпласт» (Луцьк), яка майже 30 років працює на ринку виробництва тари для харчової промисловості від м’ясної до лікеро-горілчаної, нещодавно модернізувала обладнання, впровадивши у виробництво нову ягідну тару. Так компанія відреагувала на зміну сучасних вимог і стандартів до зберігання та заморожування ягід, а також бажання аграріїв оптимізувати ці процеси. Подробиці — у наступному матеріалі «Садівництва поукраїнськи».
ЕКОНОМІЧНА ТАРА
В останні роки виробники та реалізатори ягід почали активно користуватися пластиковими пінетками для роздрібного продажу. Свіжа лохина, чорниці, смородина, суниці, малина продають нині не насипом, а у невеличких прозорих пластикових контейнерах.
Однак перевозити пінетки у старих стандартних ящиках ОЗН, «чешках» виявилося незручно, адже вони вміщують усього дев’ять маленьких контейнерів, що геть незручно ні для виробників, ні для продавців. Спеціалісти «Алфаінтерпласту» модернізували «чешку» так, щоб вона, не змінюючи своїх розмірів і ваги, могла вмістити 10 пінеток. Для цього розробникам знадобилося тільки переробити ручку — зробити її зовнішньою. Такі ручки ще й дозволяють краще утримувати стопки з ящиками, заповненими ягодами.
Нова поліпшена версія «чешки» — ящик ОЗН-1 має ще низку корисних доповнень. По-перше, міцне підсилене дно. Виробники знають, що загальна вага ящиків в одному штабелі може досягати 250 кг. Якщо дно не підсилене, виникає великий тиск на нижні ящики, які можуть не витримати, особливо ті, що виготовлено з вторинної сировини. Відповідно, ящики з підсиленим дном довше ходять, краще витримують перепади температур під час заморожування ягід і зберігання в мінусових температурах. Вторинний ящик витримує до 18 морозу, первинний — до мінус 30.
По-друге, «Алфаінтерпласт» зробив короткі стінки ящиків суцільними, щоб запобігти кутовому зміщенню в штабелі.
«У наших конкурентів “чешка” має виїмку як по довгій, так і короткій стінці, і коли, наприклад, їх везуть у машині в штабелі нашими неідеальними дорогами, ящик може зіскочити й стати під кут, а стопка ризикує випасти з машини, — пояснює начальник відділу збуту підприємства В’ячеслав Кондрахін. — Суцільні ящики по короткій стінці запобігають цьому».
По-третє, нова «чешка» має хороші показники для термообробки завдяки додатковим отворам по короткій стінці. Ця поліпшена перфорація дає кращу вентиляцію під час заморожування. Це особливо актуально для малини, для якої експерти «Алфаінтерпласту» розробили окремий ящик, точніше модернізували стандартний малиновий ящик ОЗМ.
Малина дуже примхлива в транспортуванні та зберіганні, тому ягоду укладають не більше як у два яруси у ящику, займаючи малий об’єм і водночас потребуючи великого протягу щодо охолодження під час заморожування, щоб зберегти свої властивості. Старі ящики ОЗМ мали висоту борта по короткій стороні 80 мм, по довгій — 60 мм, а на провітрювання лишався отвір у 20 мм. У новій його версії — К-3 «Алфаінтерпласт» збільшили висоту торцевого борта до 100 мм, а отвір — до 40 мм.
«Наші клієнти, які вже користувалися цими ящиками, констатують, що у них вийшла економія енергоносіїв під час заморожування майже у 30%, і до того ж є якісно заморожена ягода», — розповідає начальник відділу збуту компанії.
К-3 має вагу 1 кг, що дозволяє добре тарувати продукцію на приймальних роботах, зручні ергономічні ручки для комфортного пересування в полі та підсилене днище. Всю тару «Алфаінтерпласта» виготовляє під клієнта з можливістю вибору кольору та нанесення логотипа методом клейма.
«Ящики ходять партіями, і майже кожний виробник, що продає ягоду, потім забирає ящики й хоче мати свій колір, — пояснює Кондрахін. — Є фірми, які від нас вимагають, щоб ми їхній колір більше нікому не робили. Є стандартні й нестандартні кольори. В одного тільки фіолетового кольору може бути два десятки пігментів, і ви можете замовити такий, якого ні в кого більше немає».
ЧИСТИЙ ПРОДУКТ
Перед запуском у виробництво нових моделей ящиків керівники «Алфаінтерпласт» уважно вивчили побажання своїх клієнтів. Серед них — лідери ягідництва Заходу України, а також польські та словацькі виробники, які в Україні заготовляють морожені ягоди на експорт.
«Вони їздять по виставках, дивляться, мацають різну тару і потім розказують, що їм потрібно, — каже Кондрахін. — Ящики європейського виробництва, наприклад, італійські або німецькі, вони вважають занадто дорогими, і щоб не купляти їх у Європі, роблять це у нас».
«Алфаінтерпласт» використовує ту ж саму сировину, що європейські виробники, та за якостями їхній ящик нічим не відрізняється від імпортного, стверджує В’ячеслав Кондрахін, проте ціна, наприклад, на малиновий ящик буде на 40% нижчою. Додайте ще до цього витрати на логістику та розмитнення тари з ЄС.
Виробництво «Алфаінтерпласт» використовує два види сировини — первинну та вторинну. Первинна — марки Hostalen у вигляді гранул виробництва компанії LyondellBasell. Вторинна — це брухт використаних ящиків, які компанія приймає у переробку.
«У нас виходить 100% циклічність виробництва — пластик повністю переробляється, — зауважує начальник відділу збуту. — Отже, на виготовлення тари не використовується дорогоцінна нафта. А це суттєво відбивається на ціні, а також важливо для охорони навколишнього середовища».
Підприємство «Алфаінтерпласт» може виробляти щомісячно 60 тис. одиниць різноманітної тари. Ящики з пластику відповідають усім технічним і технологічним вимогам: закруглені кути, гладкі стінки, що забезпечують легке та якісне миття. Крім якості та безпеки «Алфаінтерпласт» пропонує своїм клієнтам конкурентні ціни та дає гарантію на ящик строком шість місяців.
Компанія вже майже три роки працює за стандартом керування якістю згідно з ISO 9001:2015 та готується до впровадження стандарту гігієнічної безпеки своєї продукції згідно з ISO 22000.
«Маємо гігієнічний висновок Празького інституту охорони здоров’я для постачання продукції у ЄС, — резюмує В’ячеслав Кондрахін. — Ми розуміємо, що загальна безпека та якість харчових продуктів — це спільні зусилля всіх організацій, залучених у ланцюжку їх виробництва».