Агромаркет

Прибутковий продукт

Прибутковий продукт

Інноваційна система FarmSight допоможе українським аграріям вибудувати ефективну стратегію керування агробізнесом.

 

Високотехнологічні рішення для керування агровиробництвом у наш час уже не просто потреба прогресивного власника. Це реалії, без яких навряд чи можна розраховувати на високі результати та прибутковість бізнесу. Відтак, сучасний комбайн чи трактор тепер і справді нагадує комп’ютер на колесах. А можливості такої сільгосптехніки в рази перевищують усе те, на що були здатні їхні попередники десятиліття тому.

  

Інноваційні технології стрімко ввійшли в сьогодення українських сільгоспвиробників. Отже, багатьом із них добре відомі системи точного землеробства компанії John Deere, яка є безумовним лідером в розробці та практичному застосуванні таких агротехнологічних рішень. Аби об’єднати різні високотехнологічні складові й комплексно інтегрувати їх в бізнес сільгоспвиробника, компанія розробила репрезентувала аграрній спільноті стратегію FarmSight. Уже з перших кроків її застосування стало зрозуміло: ця система здатна не лише підвищити ефективність роботи сільськогосподарських підприємств, а й оптимізувати процеси агровиробництва завдяки застосуванню сучасних технологій, комплексних рішень і додаткових сервісів, що їх пропонують досвідчені дилери компанії. Натомість кожен власник агропідприємства має шанс отримати додатковий дохід і вибудувати свій бізнес відповідно до трендів бурхливої інформаційної епохи.

 

Очевидні переваги

 

Дистанційну діагностику сучасної техніки John Deere фахівці тепер здатні проводити в реальних умовах роботи, отримуючи дані за сотні кілометрів від поля, на якому працює трактор чи комбайн. За потреби інформацію скеровують на завод, де її обробляють інженери-розробники, а згодом оперативно консультують операторів в Україні. Відтак, навіть у польових умовах коригувати програмне забезпечення суперсучасних агрегатів — не проблема. А якщо раптом виникне потреба заміни несправного вузла, ремонтна бригада, скориставшись даними діагностики, прибуває на поле, укомплектована всіма потрібними інструментами та запчастинами.

 

Якісна техніка, навчання персоналу, що надалі з нею працюватиме, суттєва економія ресурсів (пальне, мастила, витрати на візити інженерів, що лагодять зламане обладнання), а також можливість заощадити внаслідок передзбиральної оптимізаціїй налаштування агрегатів — це далеко не весь перелік переваг, які вже відчули у своїй роботі ті українські сільгоспвиробники, що вже долучилися до пілотного проекту John Deere із запровадження стратегії FarmSight. Як розповідають аграрії-практики, економія внаслідок застосування можливостей цієї системи на одному з комбайнів торік становила близько 70 тис (!) грн.

 

А якщо додатково підрахувати зниження втрат від правильного налаштування комбайна під збирання, приміром, кукурудзи, а це не менше 1% врожаю, то за врожайності 6 т/га з 1000 гектарів це буде не менш як 60 т кукурудзи на рік. У грошовому еквіваленті сума виходить чималенька — мало не 200 тис. (!) грн. І це лише з однієї машини, і лише на кукурудзі. Можна тільки уявити, якою суттєвою буде оптимізація всього парку техніки господарства, скажімо, за п’ять років. Утім, як мовиться, поживемо — побачимо…

 

У пріоритеті — перспектива

 

Як ефективно господарство скористається перевагами стратегії FarmSight, звісно, залежить і від додаткових сервісів, запропонованих дилером. Це ж на його плечі сільгоспвиробник тепер перекладе частину клопотів агронома й інженера: від контролю витрати ресурсів у режимі онлайн й аж до агрономічного консалтингу. Втім, у пріоритеті потреба збереження величезного масиву даних, що зібрані бортовими комп’ютерами тракторів та комбайнів. У сучасних господарств, як зауважує фахівець із точного землеробства компанії John Deere Дмитро Калашников, гостро стоїть потреба систематизувати й аналізувати цю інформацію. Вона буде незайвою, коли доведеться ухвалювати рішення, а згодом їх реалізовувати.

 

Зменшення втрат врожаю під час збирання, економія операційних ресурсів на керуванні технологічними процесами — це чи не найголовніші складові ефективності господарства. Тож оптимізація збереження, обробки й аналізу даних — важ лива складова стратегії John Deere. Компанія прагне спростити ці процеси й надати своїм клієнтам дієві інструменти керування ними. Приміром, на порталі MyJohnDeere є розділ «Центр операцій», на який власники самохідної техніки John Deere можуть передавати дані, скажімо, послуговуючись мобільним інтернетом або ж через usb-пристрій. Аби максимально точно їх передати, не спотворивши під впливом «людського чинника», всі процеси максимально автоматизовано. До речі, є виробники, котрі, співпрацюючи з John Deere, будують свої системи навігації таким чином, щоб і з їхнього обладнання можна було передати дані на цей портал.

 

Доступ до збереженої інформації, зрозуміло, мають лише її власники, або ж фахівці, яким вони довіряють (скажімо, консультанти чи аудитори). З дозволу власника господарства дилер матиме доступ до моніторингу цієї техніки. Він знатиме, на які параметри треба звертати увагу.

 

Можливо, машина працює в режимі з підвищеною витратою палива, або ж потрібно перевірити фільтри. Сервісний інженер дилера зможе з’ясувати, скільки мотогодин залишилося до чергового ТО і завчасно попередить про це. Врешті, наприкінці дня можна чітко побачити, скільки часу працював оператор і скільки добрив було внесено.

 

Обсяг не має значення

 

Високотехнологічні рішення компанії John Deere неодноразово доводили свою ефективність — це незаперечний факт. Власники фірмових комбайнів і тракторів уже не уявляють, як можна працювати в полі без системи автоматичного водіння. Експерти переконані, що такі самі перспективи у стратегії FarmSight і сервісів, які до неї входять.

 

До речі, скористатися ними може кожен охочий. Із 2012 року вся самохідна техніка компанії базово укомплектована необхідним апаратним оснащенням (щонайменше на 90%). Його компоненти універсальні й використовуються для кількох функцій одночасно, наприклад, монітор у комбайні чи тракторі слугує не лише навігатором, а ще й документує і передає ці дані.

 

Головне завдання цього ресурсу, як пояснюють в компанії, — спрощення процедури ухвалення рішення та подальшого аналізу, якщо йдеться про економічну ефективність. Оскільки збережено великі масиви даних, наприклад, про врожайність поля та окремих його ділянок, є можливість простежити динаміку — приміром, який із сортів дав найкращий результат, або ж, скажімо, якими були середні показники поля, що протягом кількох років засаджували одним сортом. А завдяки отриманій інформації цілком реально вирахувати економічну ефективність подальших агротехнологічних дій на цьому полі.

 

Для яких українських господарств найактуальніше запровадження систем точного землеробства? На переконання Дмитра Калашникова, обсяг не має значення, — кожен повинен чітко розуміти свої витрати на гектар і прагнути їх максимально зменшити. У структурі собівартості самохідної техніки витрати на використання цієї технології становлять менше за 1%. До того ж інвестиції у відповідний пакет послуг дозволяють отримати професійний супровід і допомогу в оптимізації й керуванні парком техніки. Тим виробники, котрі вже придбали агротехніку разом із системами точного землеробства в пакеті послуг FarmSight, окупили свої витрати вже за перший сезон її роботи.

 

Зрозуміло, універсальних рецептів не існує — усе залежатиме від того, як ефективно використовуватиме можливості розробленого компанією сервісу власник господарства, як повно він послуговуватиметься отриманими даними та як глибоко їх проаналізує. Нехай там як, для успішної бізнес-діяльності в сучасних висококонкурентних умовах недостатньо мати хорошу техніку й застосовувати прогресивні технології. Треба максимального використати потенціал і мінімізувати витрати.

 

А для цього їх потрібно синхронізувати й збалансувати. Розробники інноваційної системи FarmSight знайшли спосіб, як це зробити. Тут усе це поєднується й реалізується завдяки досвідченим фахівцям, котрі знають свою справу. Це — стратегія розвитку агробізнесу. І саме такими — сильними й високотехнологічними — прагне бачити українських сільгоспвиробників у майбутньому John Deere.

 

 

Аліна Косовська

газета “АгроМаркет”, травень 2016 року

     

Усі авторські права на інформацію розміщену у газеті “АгроМаркет” та інтернет-сторінці газети за адресою https://agrotimes.ua/journals належать виключно видавничому дому «АГП Медіа» та авторам публікацій, згідно Закону України “Про авторське право та суміжні права”.
Використання інформації дозволяється тільки після отримання письмової згоди від видавничого дому «АГП Медіа».
  

ЧИТАЙТЕ БІЛЬШЕ