Агромаркет

Переробка та експорт. AgriSales зібрав учасників ринку на підсумковий захід

Переробка та експорт. AgriSales зібрав учасників ринку на підсумковий захід

Адаптація експорту агропродукції до нових умов, купівля-продаж продуктів переробки зерна, олії та зернобобових на внутрішньому і зовнішньому ринках, аналітика експорту та прогнози на наступний рік. Ці теми об’єднали учасників завершального заходу у 2023 році програми «AgriSales B2B: Продукти переробки зернових, олійних та бобових», який відбувся у Києві.

Маркетинговий майданчик AgriSales, створений за підтримки Програми USAID АГРО, в межах серії форумів уже об’єднав понад 300 учасників ринку, які провели близько 700 зустрічей. Результатом стали нові бізнес-зв’язки на українському та міжнародному рівнях, домовленості та вже підписані контракти. 

За словами директорки програми USAID з аграрного і сільського розвитку (АГРО) Ксенії Сидоркіної, у 2024 році в межах ініціативи AGRI продовжиться підтримка українських аграріїв та переробних підприємств. Зокрема, діятимуть нові хвилі програм щодо збільшення елеваторних потужностей та фінансування для агровиробників включно з товарним кредитуванням. Крім того, стартує програма співфінансування проєктів модернізації організації водокористувачів. Підтримка продовжуватиметься і для переробних підприємств за програмою переробки зернових, олійних та бобових культур.

Саме за такою програмою з USAID АГРО співпрацює ТОВ «ТЕРРА» з Харківської області, яке займається виробництвом крупів. Підприємство вже отримало обладнання, яке допомогло покращити виробництво, а зараз очікує на грантову підтримку на закупівлю обладнання, яке автоматизує окремі виробничі процеси. Комерційний директор, співзасновник ТОВ «ТЕРРА» Олександр Ясинський розповів, що після встановлення цього обладнання у підприємства з’явиться можливість збільшити обсяги виробництва продукції, допомагати фермерам регіону розвиватися та працевлаштовувати людей, які отримали травми на війні.

«Співпраця з USAID Агро багато чому навчила компанію – правильній комунікації, напрацюванню нових бізнес-контактів, веденню нових проєктів. Але компанії, які хочуть отримати фінансову підтримку в формі грантів на розвиток підприємств, повинні бути готовими до того, що співпраця з міжнародним партнером потребує потужної відповідальної роботи, постійної комунікації, вирішення та координації багатьох питань і задач. Адже партнерство з USAID Агро передбачає екологічну складову, питання охорони праці, прозорості економічного та бухгалтерського обліку», — зазначив Олександр Ясинський.

Для переробних підприємств, крім удосконалення виробництва та збільшення обсягів продукції, важливим є розвиток нових експортних можливостей.

«За два роки повномасштабної війни дуже змінилася логістика, вона занадто сповільнилася. Через це наші можливості як у експорті, так і в імпорті обмежені. Також важливе питання страхування. Раніше цю опцію надавали українські порти, зараз іноземні компанії можуть страхувати свій товар лише до Констанци чи Гданська», — розповів власник підприємства «Індраяні Оверсіз» та ТОВ «Гала Фудз» Рам Данге.

Він додає, що під час підписання контракту постачальник має вказати строки його виконання. При цьому обмеження логістичних можливостей не дозволяє гарантувати доставку товару в зазначені терміни вчасно. Рам Данге говорить, що через таку непрогнозованість виробникам інколи доводиться відмовлятися від контрактів.

Під час «AgriSales B2B: Продукти переробки зернових, олійних та бобових» представники брокерських компаній розповіли учасникам про виклики та можливості експорту продукції переробки та проаналізували найперспективніші для українських виробників ринки.

На думку аналітиків, світові ринки дуже реагують на фактори існуючих ризиків і стабільності постачань.

«Продукти з доданою вартістю цікаві для європейського ринку, але в цьому сегменті надзвичайно важлива простежуваність. Тож українським виробникам важливо працювати над простежуваністю якості, розвитком логістичних шляхів, які забезпечать постійність постачань покупцям продукції», — пояснила брокер міжнародної компанії NORTHSTAR BROKERAGE S.L. Олена Рашко.

На її думку, продуктами, які забезпечать Україні відкриття нових ринків збуту, можуть стати біоетанол і біодизель. Їх можна виробляти з кукурудзи, яка в Україні вирощується з надлишком.

Попри складну ситуацію з логістикою, українська агропродукція все-таки посідає провідні позиції на світовому ринку, а виробники активно шукають нових партнерів. Для налагодження зв’язків з іноземними партнерами Рам Данге радить українським компаніям, за можливості, брати участь у всіх міжнародних виставках. Тому дуже доречним під час заходу став розіграш серед учасників-переробників зернових, олійних та бобових культур AgriSales B2B надання 50% знижки на участь у виставці Gulfood 2024. За результатами 9 компаній отримали можливість відвідати міжнародну виставку в якості учасників та візитерів.

Поділитись:

ЧИТАЙТЕ БІЛЬШЕ