Техніка

Мультиван — Das Auto!

Мультиван — Das Auto!

Саме так коротко можна описати Мультиван, використовуючи фірмовий слоган «Фольксваген» — адже це автомобіль без перебільшення з великої літери «А»!

Не секрет, що старший брат Транспортер є дуже популярним автомобілем завдяки своїй універсальності й функціональності. Як нові, так і вживані «буси» мають великий попит в Україні. Адже наші кулібіни переробляють вантажні версії на пасажирські швидко та за невеликі кошти — чимало таких авто їздить дорогами України. Відверто кажучи, до тест-драйву я ставився до Мультивана дещо песимістично та іронічно: подумаєш, пасажирська версія нового Транспортера з елементами декору та до того ще й недешева. Згодом зрозумів, що помилявся.

Мультиван у версії Хайлайн        Перше знайомство

Для тест-драйву ми отримали повнопривідний Мультиван у версії Хайлайн.
Здається, нічого особливого в дизайні не було, проте відразу привертають увагу розсувні двері пасажирського відділення по обидва боки, хромовані елементи кузова, затемнені вікна та 17-дюймові фірмові легкосплавні диски — ці елементи засвідчують, що це не перероблений пасажирський van. У салоні вже на 100% розумієш, що це авто бізнес-класу, навіть більше — представницьке, або, інакше кажучи, «директорське»: салон зі шкіри та алькантари, вставки з дерева, електричний привід зсувних дверей…

       Салон

У салоні маємо сім комфортних сидінь у три ряди за формулою 2+2+3. Широкі можливості налаштувань крісел і наявність підлокітників зробить подорож комфортною, особливо для пасажирів 1-2-го рядів. Сидіння водія та пасажира спереду обладнано підігрівом, також їх можна регулювати за висотою та електрично регулювати зону поперекової опори спинки. Крім того, поворотні крісла другого ряду, потрійне сидіння третього та багатофункціональний складаний столик переміщуються по змонтованих у підлозі рейках, що дає змогу за кілька хвилин перетворити пасажирський салон на переговорну кімнату з круглим столом або трансформувати у повноцінне двоспальне місце (опція) та змінювати об’єм багажного відділення в разі потреби.
У салоні є багато сховків для дрібних речей, тримачі для склянок біля кожного пасажирського сидіння, зручні «кишені» у передніх дверцятах і сховок із тримачем для великої пляшки у центральній консолі. Усі сховки всередині вкриті гумовими килимками та м’якими матеріалами, щоб мінімізувати сторонні шуми. Салон, як і центральну панель, виконано з якісних приємних на дотик матеріалів. Вставки з дерева та розумна кількість хрому всередині створюють враження добротного офісу на колесах, оформленого зі смаком.
Тризонний клімат-контроль і притемнені вікна, які додатково обладнано сонцезахисними шторками, забезпечують приємну атмосферу в салоні. З пасажирського відділення можна керувати клімат-контролем — кожне місце обладнане індивідуальним освітленням, що дає змогу навіть читати у темряві.

Системи безпеки

Творці «Мультика» в кращих німецьких традиціях попрацювали не лише над надійністю, якістю, довершеною мультифункціональністю, а й над активною та пасивною безпекою водія і пасажирів. Стандартним є обладнання всіх крісел пасками безпеки, подушками безпеки для водія та переднього пасажира, останню можна деактивувати; додатково встановлено бічні подушки безпеки, зокрема в пасажирському відділі.
Фірмова система повного приводу, електронна система стабілізації ESP, включно з електронним блокуванням міжколісного диференціала EDS, протиблокувальна гальмівна система ABS, система електронного розподілу гальмівних зусиль EBV дозволяють упевнено почуватися за будь-яких дорожніх умов та запобігти заносу. Паркінг-контроль та система освітлення поворотів додають впевненості під час маневрування в місцях з обмеженою видимістю.
Після запуску двигуна, навіть у світлу пору доби, умикаються ходові LED-ліхтарі, які окремо інтегровано у фари. Вони відіграють подвійну роль: привертають увагу інших учасників дорожнього руху й перехожих як елементи безпеки та є модним елементом, властивим преміум-сегменту. У темну пору доби разом з дистанційним відкриванням вмикається освітлення салону та ближнє світло фар, а зручно сісти в автомобіль допоможе підсвічування сходинок.

Керування

Керування у місті або на українських «вбитих» дорогах не створює значних труднощів — маневрувати дуже легко. Попри значні габарити «Мультика», комфортне сидіння водія з широкими можливостями налаштувань та регульоване кермо забезпечують комфортну та вигідну високу посадку, дуже добру оглядовість, як у позашляховиків преміум-сегмента з просторим салоном. Розпочавши рух, за мить розумієш, що звикати не потрібно — здається, що вже їздив на цьому автомобілі. Дуже інформативне та слухняне кермо, до того ж рульове колесо обладнане елементами управління надзвичайно якісною за звучанням медіасистемою з USB та бортовим комп’ютером. Добре рішення — вимикання гучності аудіо одним притиском на кермі. Гальма м’які та прогнозовані. Одне зауваження: кнопка увімкнення «аварійки» розміщена справа від важеля коробки передач, дотягуватись до неї під час їзди незручно, до того ж це потребує окремої уваги.
З кожним кілометром Мультиван дедалі більше захоплює, закохує в себе, і причин цьому багато. Його серцем є потужний та водночас економічний 2-літровий дизельний двигун BiTDI з неймовірними характеристиками: 180 к. с. при 4000 об/хв та 400 Нм обертального моменту на проміжку 1500-2000 об/хв! 7-ступінчата автоматична скриня з подвійним зчепленням DSG забезпечує плавність ходу, добру динаміку набору швидкості, а за потреби можна буквально вистрелити з місця або під час обгону. Скриня додатково має режим ручного перемикання та спорт. Здається, було б дещо кращим рішенням зробити перемикання скрині не по прямій лінії, а у вигляді сходинок — це б не вимагало додаткової уваги від водія (бо, чесно кажучи, під час розмови у подорожі, жестикулюючи правою рукою, виштовхнув важіль в режим нейтральної передачі).
Підвіска дуже м’яка, добре поглинає невеликі нерівності — ти не їдеш, а пливеш! Її можна порівняти із седанами — і це не буде перебільшенням. Шумоізоляція на найвищому рівні. Використовувати круїз-контроль у такому комфортному авто не раджу — керування автомобілем і без того зручне, не напружують навіть тривалі подорожі. Не надто втомившись, водій зможе здолати навіть понад 1000 км, в чому переконався особисто. Із систем, які забезпечують додаткові зручності під час керування, слід виділити такі: датчик темряви, датчик дощу, очисник фар, асистент зміни смуги руху (опція), зовнішні електрично-складані дзеркала з обігрівом, система контролю тиску в шинах!

Висновок

Мультиван у версії Хайлайн Під час тесту Мультиван, або офіс на колесах — чи як там ви його назвете — подолав 2600 км. Невелика частина шляху на швидкісному полігоні, а левова частина — по трасі Київ — Чоп та по інших українських «напрямках», які й дорогами не назвеш. Впорався «Мультик» з цим завданням дуже добре, забезпечивши найвищий комфорт як для водія, так і для пасажирів. А витрати пального під час тесту приємно здивували — 9,3 л на сотню! І не забуваймо про «вправи» на динаміку та швидкість під час тесту і, звісно, якість доріг.
У місті навіть за динамічного водіння витрата пального не перевищувала 13 л. І це з увімкненим кондиціонером та різкими стартами з-під світлофора. На полігоні авто продемонструвало дуже добрі швидкісні показники, а динаміку та керованість на високих швидкостях, як у седанів. Потужний двигун легко дозволяє набрати 180 км/год., а витрата палива за цієї швидкості — лише в діапазоні 12,5 л на сотню. На дорогах з добрим покриттям за швидкості 90—110 км/год. витрачаєте 7,8—8,2 л/100 км, що з огляду на масу, парусність, автоматичну скриню та повний привід — більш ніж дуже добрий показник.
Ціна автомобіля, який ми тестували, становить 650 тисяч гривень. І вона цілком адекватна, особливо в порівнянні з вантажними варіантами, адже за комфорт та імідж треба платити. А використовуючи ваш корпоративний чи сімейний Мультиван, не пошкодуєте за жодну витрачену на нього гривню.

 

 

Олег Парадовський

журнал “The Ukrainian Farmer” червень, 2013 року

 

 

 

Усі авторські права на інформацію розміщену в журналі “The Ukrainian Farmer” та інтернет сторінці журналу за адресою https://agrotimes.ua/magazines належать виключно видавничому дому АГП Медіа та авторам публікацій, згідно Закону України “Про авторське право та суміжні права”.

При використання інформації з подальшим будь-яким відтворенням, републікацією, поширенням, переробкою, перекладом, включенням її частин до інших творів обов’язкове посилання на журнал “The Ukrainian Farmer” з гіперлінком https://agrotimes.ua/magazines .   Використання інформації дозволяється тільки після отримання письмової згоди від видавничого дому “АГП Медіа” .

Інші статті в цьому журналі

ЧИТАЙТЕ БІЛЬШЕ