Агромаркет

Компанія AGRAIN впроваджує сучасні технології в галузі рослинництва

Формула успіху першого інтегратора агротехнологій

Формула успіху першого інтегратора агротехнологій

Компанія AGRAIN — перша компанія-інтегратор на аграрному ринку України, що впроваджує сучасні технології в галузі рослинництва, які сприяють підвищенню рентабельності агробізнесу та ресурсоощадженню.

Отримувати з кожних 600 га понад 300 тис. доларів додаткового прибутку? Це цілком реально, якщо застосовувати комплексний підхід і дієві рішення. Агротехнологічний full-service — абсолютно новий вид діяльності в Україні, а компанія AGRAIN стала першопрохідцем на цьому шляху. AGRAIN спеціалізується на комплексному агрономічному супроводі агропідприємств: надає свої ефективні технології вирощування сільськогосподарських культур і технології сучасного агробізнесу, та посилює агрономічну службу господарства, допомагаючи головному агроному. Тобто, AGRAIN разом з господарством упроваджує усі зміни як одна команда — у цьому ключова особливість компанії. Синергійний ефект від такого партнерства — підвищення ефективності агропідприємства на 20–50%. Щоб дізнатися більше, ми поспілкувались із засновниками компанії Романом Рибаком і Зоряною Росоловською.

ПОТУЖНИЙ СТАРТ

AGRAIN працює на ринку менше як рік. Однак завдяки розумінню «больових точок» агропідприємств, чітко сформульованим цілям і портфоліо сучасних рішень компанія динамічно розвивається.

Роман Рибак

«Ми чітко знали, чого хочемо, де є і чим можемо бути корисними агроринку. Звичайно, ми також розуміємо його специфіку з власного досвіду роботи в агро, — зазначив Роман Рибак, співзасновник і CEO компанії AGRAIN. — За останні 10 років агровиробники заробили гроші на кращу техніку, навчилися купувати якісне насіння. Тому нині головне питання — не дефіцит продукції, а впровадження найефективнішої технології та забезпечення технології необхідними продуктами. Саме це для більшості господарств є актуальною проблемою».

Експерт додав, що агрогосподарства звикли до певних технологій вирощування культур і виробили чіткий алгоритм дій. Коли рентабельність сільського господарства була 300%, такий підхід до бізнесу виправдовував себе і влаштовував власників. Проте за обставин, коли все змінюється, — кліматичні умови, вартість енергоносіїв, асортимент ЗЗР, технічні можливості, — технологія, напрацьована 20 чи 10 років тому, стає слабкою ланкою. Водночас власники підприємств розуміють, що для зміни технології потрібні відповідні фахівці.

«Маючи землю, техніку й налагоджену дистрибуцію, агропідприємства потребують інтелектуального сервісу. Ми якраз є тією сервісною компанією, що допомагає господарствам розробляти й утілювати ефективні технології в рослинництві, робить це планомірно, безболісно й оперативно», — розповів Роман Рибак.

СВОЇ СЕРЕД СВОЇХ

Визначивши сервіси, що потрібні агропідприємствам, і задавши вектор, AGRAIN сформувала три ключові департаменти. Головним із них — агротехнологічним керує кандидат сільськогосподарських наук Микола Сучек, комерційний і фінансовий департаменти очолили Роман Рибак і Зоряна Росоловська.

Специфіка бізнесу AGRAIN — у глибинному вивченні проблематики клієнта, її максимальній деталізації. Для цього потрібна особиста присутність і співучасть у роботі господарства. «Щоб ефективно впроваджувати заплановані зміни, наш агроном-технолог має бути частиною господарства, з яким ми працюємо. Забезпечення потрібною продукцією — просто технічне завдання менеджера з продажу», — пояснює Роман Рибак.

Компанія розпочала свою діяльність у Тернопільській і Хмельницькій областях і планує розширювати регіон своєї присутності. Наразі демополігони AGRAIN уже закладено у Вінницькій та Житомирській областях, поступово охоплять усю країну. Цей етап не за горами, адже динаміка руху AGRAIN вражає: сукупний земельний банк, де компанія провадить свою діяльність, уже перевищив 50 тис. гектарів.

У компанії роблять ставку на середній агробізнес — підприємства із земельним банком від 1,5 тис. до 10 тис. гектарів. З одного боку, вони мають достатній матеріально-технічний потенціал, з іншого — їм потрібна гнучкість й оперативність в ухваленні управлінських рішень.

Серед критеріїв вибору партнера — щоб усі рішення у господарстві ухвалювали на місці; наявність парку техніки, що дозволяє дотримуватись певної технології рослинництва.

ПОЕТАПНЕ ВПРОВАДЖЕННЯ

Безпосередня співпраця AGRAIN з агропідприємствами починається зі зміни стереотипів. Адже, якщо технологія вирощування перестала давати очікувані результати, її потрібно змінювати. Команда агрономів-технологів посилює функцію головного агронома та піднімає рівень експертизи в агрономії господарства. Завдяки цьому, змінюють технологію і в результаті підвищують урожайність культур.

Перший етап — оцінювання ґрунтово-кліматичних умов господарства й ефективності технологій. Другий — розроблення індивідуалізованої технології з огляду на можливості ресурсозабезпечення господарства. Після погодження її з керівництвом — поетапне втілення. З цього моменту настає своєрідна диктатура технології, впровадження якої забезпечує AGRAIN агроном-технолог у тандемі з головним агрономом господарства.

Фахівець AGRAIN несе відповідальність за результат і має своєчасно реагувати на зміни: не лише аналізувати ситуацію, а й передбачити, як вона розвиватиметься.

Микола Сучек

«Це складне завдання. Але позитивна історія нашої співпраці з господарствами доводить, що цілком реальна», — зазначає Микола Сучек.

Уже після першого сезону роботи власник господарства може оцінити результат і динаміку ефективності бізнесу.

ПІДСИЛЕННЯ ПРОДУКТАМИ

Однією з ключових цілей компаній є впровадження на підприємствах ресурсоощадних технологій. І тут постає дилема: пропонувати партнерам продукцію мультинаціональних компаній, що дорого й не завжди виправдано, чи генеричні препарати сумнівної якості.

Тому AGRAIN знайшла інший вихід — створила власну торгову марку.

«Таким чином, ми маємо можливість обирати ті препарати й діючі речовини, які є найефективнішими на території України нині та в майбутньому. Стежимо за тенденцією розвитку формуляцій ЗЗР та їх впливом на фізіологію організмів», — розповідає Микола Сучек.

Компанія AGRAIN пропонує лінійку засобів захисту рослин під брендом DIYA PROTECT — на ринок уже випущено 10 препаратів, а наступного року їх буде понад 20. Під брендом RYASNO пропонує насіння трьох культур: сої, пшениці та ячменю. У його створенні враховано сучасні тенденції селекційної науки, відпрацьовано сортові технології для ґрунтово-кліматичних зон України, усе насіння доопрацьоване на високотехнологічних заводах із застосуванням унікальної технології Multi Care — безтравматичне доведення насіння до посівних кондицій. Також розробляють лінійку мікродобрив — під ТМ DIYA MIKRO.

ЕКОНОМІЧНИЙ ЕФЕКТ

Слід зазначити, що для AGRAIN підвищення ефективності — аж ніяк не скорочення витрат підприємства чи, навпаки, застосування найдорожчої та винятково оригінальної продукції. Головна мета бізнесу — підвищити ефективність роботи агропідприємства, в основі якої — технології. Тож коли врожайність збільшується на 20–40%, то здорожчання чи здешевлення технології на 3% не має великого значення.

Найкращим доказом ефективності технології є додатковий прибуток. Наведемо приклад діяльності компанії. Так, часткове впровадження технології Agrain в одному з господарств дало таку врожайність: ріпак — 36 ц/га, пшениця — 71, соя — 27 ц/ га. У той час як на сусідніх полях було зібрано 26 ц/га, 62 та 18 ц/га відповідно. Собівартість вирощування культур на полях була майже однаковою.

Зоряна Росоловська

«Якщо умовно взяти однакові поля по 200 га кожної культури, то додатковий прибуток за застосування нашої технологія цього року становитиме в доларах: на ріпаку — 136 тис., на сої — 111 тис. і на пшениці — 56 тис. Тобто для господарства економічний ефект від співпраці з компанією AGRAIN на 600 га становить 303 тис. доларів», — підраховує Зоряна Росоловська.

За даними агротехнологічної служби AGRAIN, діапазон покращення показників ефективності у вирощуванні культур за технологіями компанії — від 20% та більше. Розроблений компанією спеціальний інструментарій дозволяє керівнику агропідприємства спрогнозувати майбутній урожай культур відповідно до обраної технології, її собівартість і порівняти з ринковою вартістю вирощеної продукції. Це допомагає аграріям скласти цілісну картинку та зрозуміти, що вони в результаті матимуть. Окрім того, фінансова служба AGRAIN розробила модель розрахунку EBITDA на гектар на основі показників господарства. Наприклад, змоделювати, якою буде EBITDA за врожайності 50 і за 70 ц/га.

Досить часто робота з господарством відбувається за різними схемами товарного кредитування.

«Акредитацію потенційного партнера проводять наші юридичний та фінансовий відділи. Якщо господарство проходить оцінювання рівня ризиковості, ми працюємо з ним. А взагалі, щоб змінити технології на найкращі, агропідприємству потрібні лише три речі: бажання. земельний банк і парк техніки», — каже Роман Рибак.

МІСІЯ ТА ПЛАНИ

У планах подальшого розвитку в AGRAIN — створення власних лабораторій для точнішої діагностики ґрунтів і оперативнішого розробляння рекомендацій, і технічного відділу, оснащеного дронами. Окрім того, AGRAIN має намір розширити асортиментну лінійку своїх продуктів.

Мета компанії — максимально закрити потребу агропідприємства у насінні, ЗЗР і мікродобривами, у яких ми повністю впевнені, та максимально посилити агрономічну службу партнерів. Чим більша впевненість у продукті, тим більша впевненість і в результаті застосування технології. У своїх продуктах компанія впевнена.

Також серед першочергових завдань — підготовка власних кадрів, перш за все — агрономів-технологів: без цього неможливе масштабування бізнесу.

Своєю місією в AGRAIN уважають донесення ресурсоощадних технологій до агропідприємств малого та середнього розміру. Адже у господарстві із земельним банком 1–3 тис. гектарів помилка — наприклад, надмірне використання насіння чи добрив — може стати керівнику у вартість нової сівалки.

«Наша глобальна мета — допомогти зробити сільське господарство високоефективним бізнесом завдяки впровадженню ресурсоощадних технологій. Кожен наш сьогоднішній крок до збереження ресурсів забезпечує наступне покоління найкращим майбутнім», — резюмує Роман Рибак.

Поділитись:

ЧИТАЙТЕ БІЛЬШЕ