Тваринництво

Відповідальність, сервіс і надійність — необхідні якості генетичної компанії

Бізнес на довірі

Бізнес на довірі

Відповідальність, сервіс і надійність — необхідні якості генетичної компанії.  

Сергій Довгий

Всесвітньовідома компанія з виробництва якісної генетики ВРХ Semex Canada та її дистриб’юторська мережа працюють на світовому ринку 50 років, забезпечуючи першокласною спермопродукцією та задовольняючи вимоги виробників у понад 110 країнах світу. В Україні ексклюзивним дистриб’ютором Semex Canada понад 30 років є СТОВ «Сімекс Альянс Україна». Про особливості роботи на українському ринку, свій внесок у поліпшення генетичного потенціалу Українського молочного скотарства розповів директор компанії Сергій Довгий. 

— Пане, Сергію, на ринку України є чимало компаній, що постачають генетичний матеріал виробникам молока. Чим вирізняється СТОВ «Сімекс Альянс Україна»? 

— Наша компанія як ексклюзивний представник Semex Canada забезпечує основні потреби в генетиці наших виробників. Ми імпортуємо в Україну сперму бугаїв голштинської, джерсейської, швіцької та м’ясної порід. На сьогодні маємо в портфелі всі найсучасніші інструменти для розкриття генетичного потенціалу тварин від сперми бугаїв Semex Canada на будь-якому господарстві. 

Наш колектив — це дипломовані спеціалісти, які постійно проходять навчання в Канаді та підвищують свою кваліфікацію. Ми отримуємо велику кількість інформації й досвіду від закордонних колег з інших представництв Semex з усього світу та ділимося з нашими партнерами. Завдяки цьому на сьогодні ми якісно з повним супроводом обслуговуємо понад 170 молочних ферм України. Я можу з гордістю похвалитись, що ми усією командою надаємо найкращий сервіс, якого потребують наші партнери та галузь генетики ВРХ в сільському господарстві в Україні. Для мене особисто сервіс — це цілодобова увага до клієнта, стабільність і гнучкість реакції в будь-якій ситуації та вміння йти на компроміс. 

Загалом у глобальній системі Semex Canada понад 1,5 тис. племінних бугаїв. У наявності в Україні постійно зберігаємо понад 200 тис. спермодоз високоякісної генетики для безперебійного забезпечення наших партнерів. Ми маємо найкраще програмне забезпечення, за допомогою якого складаємо генетичний план для господарства, оцінивши рівень стада візуально, на основі геномного тесту Semex Elevate та отриманих від господарства даних. Однією з основних наших послуг є повний супровід господарства від першого візиту спеціалістів, обговорення співпраці, підбору бугаїв відповідно до стратегій і генетичного плану і до ведення облікових документів, видачі сертифікатів, ветеринарних довідок — ми маємо статус племінного підприємства й повинні працювати за регламентом, який передбачено для такого статусу. 

Ще один напрям нашої роботи — освітній. Разом із нашим партнером — компанією «СЕВА САНТЕ АНІМАЛЬ Україна» ми започаткували для наших клієнтів навчання / підвищення кваліфікації техніків штучного осіменіння та спеціалістів з УЗД-діагностики. Надалі плануємо проводити такі навчання для всіх охочих на платній основі за мінімальними цінами: щоб господарство, яке прагне поліпшити виробництво, могло забезпечити себе спеціалістами з досвідом, що особливо актуально тепер, коли кадрів катастрофічно бракує. 

— Як зазвичай Ви співпрацюєте з господарствами щодо підбору сперми? 

— Наш підхід: ми не працюємо, щоб просто продати продукцію. Генетика — це майбутнє кожної ферми. Якщо ми не отримаємо здорове та продуктивне потомство, то не отримаємо молока, відповідно, власник не отримає прибуток і розвиток свого підприємства. Тому ми постачаємо якісний оригінальний товар з індивідуальним підходом до кожного. Ми повинні довіряти одне одному, якщо починаємо працювати разом на розвиток цього підприємства. 

Після звернення господарства виїжджаємо зі спеціалістами на ферму, щоб оцінити рівень господарства — без цього створити генетичний план буде не правильним і не професійним. Адже потрібно оцінити умови утримання тварин та їхній стан, урахувати побажання власника, спеціалістів тощо. Це комплексна робота. Генетичний план складаємо за допомогою програмного забезпечення, куди завантажуємо дані про стадо, та яке додатково обраховує економічну доцільність використання пакета бугаїв для розуміння власників щодо витрат і повернень на цю інвестицію. Генетика, безсумнівно, це також інвестиція в майбутнє господарства. 

Наша позиція — не міняти бугаїв частіше ніж раз на рік, ураховуючи, що кожен квартал відбувається всесвітнє оцінювання бугаїв-плідників. Клієнт повинен розуміти, що в нас є запаси, а ціна на спермопродукцію по можливості є сталою й залежить тільки від курсу валют, адже це імпортований товар. Далі основним є уточнення всіх побажань і створення стратегії роботи; генетичний план; план схрещування, фасування; підбір обладнання; комунікація. Ми повинні створити альянс з головними працівниками ферми. Безперечно, у нас всі бугаї здатні поліпшити стадо, але підбираємо їх згідно зі стратегією й оцінкою стада. Зазвичай кількість бугаїв, які працюватимуть на господарстві, залежить від розміру стада, але є «золоте правило»: 2–3 бугаї на корів і 2–3 бугаї — на телиць, ураховуючи рівень інбридингу й інші чинники. Також особливу увагу приділяємо логістиці: протягом 2–3 днів від отримання заявки доставляємо продукцію в будь-яку точку України. Наша позиція така: клієнт, зробивши замовлення, не повинен більше ні про що турбуватися й переживати — ми все зробимо в найзручніший спосіб для кожного. 

— Ваша компанія тривалий час працює на ринку України. Як за цей період змінилися пріоритети господарств? Яким нині є їхній рівень? 

— На сьогодні, я вважаю, незважаючи на складний стан економіки, зокрема сільського господарства, є чимало підприємств, які розвиваються: будуються, проводять реконструкцію, збільшують поголів’я, надої, в тому числі завдяки генетиці. 

В Україні є низка компаній, які забезпечують сталий розвиток і повний цикл функціонування ферми. Усі вони зрозуміли, що без генетики цього зробити неможливо: без міцної продуктивної тварини немає сенсу ні в будівництві, ні в реконструкції ферми. Водночас, якщо є якісна генетика, то сам генетичний потенціал тварин можна підвищити завдяки поліпшенню умов утримання, сучасного обладнання, годівлі та професійності спеціалістів. 

Можу відповідально заявити: сьогодні Україна має на 30–40% вищий рівень розвитку молочного скотарства ніж п’ять років тому навіть попри складний час для України. Ми навчились правильно працювати з відповідними сучасними технологіями та стратегіями ведення молочного бізнесу. 

— Один з елементів, що дає змогу збільшувати продуктивність стада, — сексована сперма. Чи складно з нею працювати? 

— Уважаю, це один із найкращих інструментів покращення поголів’я і його продуктивності генетичним шляхом, адже за допомогою цього продукту ймовірність народження телички становить 96%. Оскільки нині бичків на відгодівлі складно реалізувати, сексована сперма набуває все більшого попиту. Наприклад, за останні три роки обсяги наших продажів збільшились на 25%, незважаючи на те, що цей продукт втричі-вп’ятеро дорожчий за звичайну сперму. Але, підрахувавши кінцеву вигоду, господарства віддають їй перевагу. Сьогодні в спермобанку нашої компанії в Україні є близько 50 тис. спермодоз сексованої сперми. Наші клієнти, з якими ми разом навчилися працювати із цим продуктом, бронюють спермодози на рік наперед. 

Слід зазначити, що робота із цим продуктом має певні особливості. Ми навіть разом із моїм колегою Андрієм Батуревичем розробили відповідну методичку, яку вже отримали всі наші клієнти. Спеціалісти, які працюють із сексованою спермою, повинні чітко дотримуватися викладеного там протоколу поводження з нею — температурного режиму та часу розмороження, а також терміну використання. Продукт потребує не лише кваліфікації спеціаліста, а й відповідного рівня генетики тварин, яких планують осіменяти сексованою спермою. 

— Ми говорили про підвищення рівня молочного скотарства в Україні. А як змінилася ваша компанія за цей період? 

— Ми також не стоїмо на місці. Частково я вже відповів на це запитання, розповідаючи про наші продукти, роботу з клієнтами тощо. Як не парадоксально, динаміки розвитку нашій компанії додав період повномасштабного вторгнення росії. Пам’ятаю, як 24 лютого повертався додому в Переяслав, що на Київщині, зі Львова. І навіть коли бачив дорогою на Київ шалені автомобільні черги й відчував загальну паніку, першою думкою було не про власну безпеку та безпеку сім’ї, а про наших клієнтів, про подальшу роботу, бо сперма — товар, якого потребують уже сьогодні. І ми з нашою командою від них не відмовилися, пауза в роботі тривала всього кілька днів. 

Щодня ми отримували шалену кількість дзвінків, з чого я дійшов висновку, що наша компанія чи не одна-єдина, хто працює. Ми спланували наш запас спермопродукції так, щоб клієнти могли отримувати його безперебійно, решту спермодоз розподілили між іншими господарствами. Згодом, отримавши 10 тис. гуманітарних спермодоз звичайної сперми від Semex Canada, безплатно доставили її своїм клієнтам, які перебували в епіцентрі бойових дій і на окупованих територіях. 

Найбільшою проблемою було поповнення запасів рідкого азоту, у якому зберігається сперма. Перших три місяці після початку війни ми їздили власними авто за 700 кілометрів і там заправлялися. Головне завдання було — зберегти запаси й забезпечити збереження спермодоз у наших партнерів. 

Нам довелося повністю перебудувати логістику доставки продукції з Канади до наших пунктів зберігання й далі до клієнтів. У результаті ми не лише утримали всіх клієнтів, а й ще більше заручилися їхньою довірою, бо у цій ситуації компанія проявила себе надійним партнером. 

Загалом, незважаючи на складність ситуації, нам вдалося не лише зберегти бізнес, підтримати клієнтів, забезпечити їх життєво необхідним продуктом, а й оптимізувати свою роботу, віднайти нові резерви для її удосконалення. 

Під час повномасштабної війни кожна українська компанія має свою стратегію. Наша полягає не тільки у виживанні — ми також хочемо ще більше допомагати Україні. І це стосується не лише лояльності та наданням знижок нашим клієнтам, щоб вони могли користуватись нашою продукцією та сервісом надалі. Йдеться, зокрема, і про допомогу ЗСУ. 

Щодо подальшої стратегії роботи, то в умовах дефіциту кадрів, коли багато спеціалістів мобілізовано, є, на жаль, і загиблі, ми плануємо започаткувати школу Semex із навчання техніків штучного осіменіння. Така ідея в мене з’явилася давно, але в мирний час усе не було нагоди її втілити, а нині, коли кваліфікованих спеціалістів мало, саме час. Бо випускники коледжів й інститутів ще не мають достатньої кваліфікації, і навіть у досвідчених фахівців виникають запитання, адже генетика розвивається, її якість поліпшується, відповідно, змінюються протоколи якості та стратегії побудови генетичних планів. 

Також маємо плани щодо стабільності цінової політики, працюємо з нашим головним офісом у Канаді, щоб Україна отримувала топову продукцію за прийнятними цінами. 

— Насамкінець, які поради Ви дали б підприємствам щодо вибору генетичних компаній? 

— Найперша порада — на генетиці не можна економити. Друге: потрібно підбирати кваліфікований персонал для роботи з генетикою: технік, зоотехнік, ветлікар — повинні працювати з нами як одна команда. 

Обов’язково потрібно звертати увагу на історію генетичної компанії на кваліфікацію спеціалістів, швидкість розв’язання проблем, системність, гнучкість, досвід, практику та результати роботи на інших господарствах. Ми завжди інтуїтивно розуміємо, що відданість клієнтів допомагає нам працювати ефективніше за конкурентів. Бо цей бізнес працює на довірі між людьми. 

Додаток в Google Play: SemexGO

Додаток в App Store: SemexGO

Поділитись:

ЧИТАЙТЕ БІЛЬШЕ