Агрономія

Компанія «Маїс» попри війну запускає селекційну станцію

Компанія «Маїс» попри війну запускає селекційну станцію

Українська селекційна компанія «Маїс» попри війну та зрив експортних поставок запускає нову селекційну станцію. Вона розташовується в місті Борщів Тернопільської області. Там створюватимуть нові гібриди української кукурудзи.

Про це повідомляє пресслужба компанії.

«Наші спеціалісти схрестили наявний матеріал для цієї станції, відібрали кращі зразки зі свого генетичного банку й попри війну почали цей проєкт. На підготовлене поле на Тернопільщині ми вже висіяли перші зразки селекційного розсадника, які прибули з нашого розсадника в Чилі», – розповідає Микола Федько, генеральний директор компанії «Маїс».

Цьогоріч станція запрацює не на повну потужність – не вдалося добудувати офіс і приміщення для відпочинку співробітників, як планувалося раніше. Також не вдалося завезти всю заплановану техніку. 

«Сівалка та комбайн зараз перебувають у Німеччині. Транспорт повністю проплачений, але стоїть питання ризиків. Тож чекаємо й приймаємо рішення, зважаючи на поточну ситуацію», – пояснюють у компанії «Маїс».

Для якісного старту планують використати всі наявні ресурси. Передусім, людські. Тому насамперед сформували штат станції: агрономи, помічники агрономів, селекціонери.

У компанії наголошують: відкриття селекційної станції має велике значення для всього українського агросектору.

«Ми – перша селекційна приватна компанія, яка самотужки розвиває селекційну програму по кукурудзі. Над цим у нас працюють десятки науковців в трьох регіонах України. У наших лабораторіях сотні тисяч зразків, рекомбінантів, для збереження яких ми забезпечуємо найкращі умови (від кліматичних до логістичних і документаційних). Ми – єдина українська компанія, яка має зареєстровані гібриди кукурудзи в ЄС і зараз відкриваємо  нову селекційну станцію у регіоні, більш наближеному до європейських кліматичних умов. Зважаючи на те, що це відбувається під час активних воєнних дій, для нас – це значна подія», – зазначає Микола Федько.

«Насіння – це продукт, який завжди має додану вартість. Це – не сировина, це вже готовий товар з усіма вихідними: від упаковки, дозволів, сертифікацій до імені та адреси українського виробництва. Тож продовження роботи насіннєвих компаній в нинішніх умовах дуже важливе. Це дає надію на відкриття нових ринків та ріст галузі попри всі зовнішні умови», – додає Сюзана Григоренко, виконавча директорка Насіннєвої асоціації України.